English

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی :

ذخایر استراتژیک آذربایجان شرقی وضعیت خوبی دارند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: ذخایر استراتژیک استان وضعیت خوبی دارد، در بحث نظارت نیز بدنه اصلی بسیج اصناف است.

ذخایر استراتژیک آذربایجان شرقی وضعیت خوبی دارند
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، محمد کلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی در در دیدار مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت خوب استان در تأمین کالا اظهار کرد: وقتی ما دولت را تحویل گرفتیم، اعلام کردند که ۳۰ روز کشتار مرغ در استان نخواهیم داشت و در عین حال بازار مرغ را باید حفظ می‌کردیم.

وی افزود: آن موقع به‌اندازه یک هفته ذخیره آرد داشتیم، اما در سایه اقدامات انجام شده اکنون تا پایان فصل برداشت سال زراعی ذخیره داریم.

کلامی یادآور شد: تولید مرغ استان از ۲/۱ میلیون قطعه در ماه در ابتدای دولت سیزدهم به بیش از چهار میلیون قطعه رسیده، درحالی‌که نیاز ما ۳/۴ میلیون قطعه است.

وی با اشاره به اینکه ذخایر استراتژیک استان در وضعیت خوبی دارد، ادامه داد: در بحث نظارت نیز بدنه اصلی بسیج اصناف است و از آمادگی بسیج دانشجویی در این زمینه نیز استقبال می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: در حال طراحی اپلیکیشن هستیم که همه مردم بتوانند بر نانوایی محل زندگی خود نظارت و تخلفات را گزارش کنند.

وی با اشاره به دستاوردهای چشمگیر دولت در حوزه اقتصاد و صنعت استان گفت: در ۲ سال گذشته، شهرک صنعتی سلیمی شماره دو را ایجاد کردیم و طرح توسعه شهرک بعثت را تمام کردیم.

کلامی با اشاره به اینکه شهرک پایین‌دست معدن مس سونگون نیز در زمینی به وسعت ۱۹۰ هکتار در حال انجام است؛ گفت: عملیات اجرایی معدن نفلین سینیت نیز توسط قرارگاه خاتم در حال اجراست و از بابت تأمین مالی آن نیز مشکلی نداشته و در سایه طرح‌های اجرا شده، ارزش‌افزوده بخش معدن استان از ۲ به ۱۱ درصد افزایش‌یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی اضافه کرد: معدن مس سونگون ۱۸۰ هزار میلیارد تومان طرح توسعه مصوب دارد و به تازگی ۳۰۰ معدن خلع‌ید شده استان نیز به مزایده گذاشته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه