English

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی؛

۵۰ درصد اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی سنددار شده‌اند

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: سال گذشته تنها هشت درصد اراضی سند داشتند اما اکنون با قدرت تمام جلو می‌رویم و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال ۱۴۰۳ تمامی اراضی استان را سنددار کنیم.

۵۰ درصد اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی سنددار شده‌اند

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در این خصوص اظهار کرد: برخی آیین نامه‌ها و بخشنامه‌های مانع در راستای سنددار کردن اراضی وجود داشتند که با هماهنگی اداره دادگستری و ثبت اسناد، قوانین دست و پا گیر رفع شده تا بتوانیم صدور سند را تسهیل کنیم.

وی در همچنین آخرین وضعیت گندم خریداری شده در استان، تاکید کرد: خرید گندمی که امسال در حوزه آرد نانوایی انجام گرفت، نیاز استان را برطرف کرد.

وی افزود: با احتساب بذر خریداری شده، نزدیک به ۵۰۰ هزار تن گندم و بذر در سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ خریداری شده که ۴۳۰ هزار تن مربوط به گندم بوده و برای تامین آرد خبازی استان در سیلوها نگهداری می‌شود.

وی در خصوص قیمت خرید تضمینی گندم برای سال آبی جدید، گفت: اگر قیمت برای کشاورزان جذابیت داشته باشد، قطعا میزان بیشتری از سطوح مزارع به کشت گندم و ارتقای بهره وری و ضریب نفوذ دانش به مزرعه اختصاص می‌یابد.

فتحی گفت: تمام تلاش دولت این است که قیمت گندم به موقع ابلاغ شود. تعیین قیمت گندم اکنون در شورای قیمت گذاری مطرح است و به محض ابلاغ، کشاورزان می‌توانند در برنامه ریزی کشت و ذرع خود از آن بهره ببرند. هرچند که از حدود ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی استان گندم دیم استان، بالای ۸۰ درصد در کشت پاییزه به زیر کشت رفته و از حدود ۶۸ هزار هکتار اراضی گندم آبی نیز ۶۰ درصد کاشته شده است و بنابر پیش بینی هواشناسی نیز امسال، سال پربارانی پیش بینی می‌شود.

وی در خصوص بیمه محصولات کشاورزی نیز اظهار کرد: بیمه، تنها راه برای کاهش ریسک در بخش کشاورزی بوده و بیمه‌ای پایدار خواهد بود که میزان بیشتری از سطوح را پوشش بدهد. یکی از مشکلات بخش کشاورزی این است که همواره در معرض انواع آفات، امراض و حوادث قرار دارد و اهمیت بیمه کردن اراضی و محصولات در این راستا بسیار بیشتر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه