English

مدیر عامل شرکت مس سونگون آذربایجان:

۳۰۰هزار تن کنسانتره در شرکت مس سونگون تولید می‌شود

مدیر عامل شرکت مس سونگون آذربایجان گفت: این تولید به یک میلیون و ۶۰۰هزار تن افزایش پیدا خواهد کرد که این تعداد در دو کارخانه ۲۱میلیون تنی در فازهای سه و چهار تولید می‌شود که هر دو بزرگترین کارخانه تولید کنسانتره مس کشور می‌باشند.

۳۰۰هزار تن کنسانتره در شرکت مس سونگون تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، معبود عباس زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: ۲۰۰هزار تن کاتد در فاز یک و دو این مجتمع تولید می‌شود که فاز یک ۳۱درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان این‌که فاز چهار کنسانتره و فاز دو کاتد به مناقصه گذاشته شده، ادامه داد: کاتد به روش هیپ‌لیچینگ برای اولین بار در آذربایجان تولید شده که از سال گذشته ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا کنون ۵۰۰تن کاتد تولید کرده است.

وی به برخی ادعاهای استقلال مس سونگون اشاره کرد و گفت: برای بنگاه‌داری واژه استقلال مفهومی ندارد، ساختار حقوقی این شرکت از لحاظ بنگاه داری و حاکمیتی شرکتی عوض شده و از حالت مجتمع به حالت شرکت تبدیل شده، بنابراین ادعای استقلال این مجتمع بستر قانونی نداشته و از لحاظ حقوقی درست نیست.

عباس‌زاده با بیان اینکه برای شرکت داری و بنگاه داری اقداماتی باید صورت گیرد، افزود: از لحاظ حقوقی شرکت با عنوان شرکت مس سونگون آذربایجان تاسیس شده و در روزنامه رسمی کشور به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: برای اینکه این مجتمع حالت شرکت داشته باشد ساختارهای حقوقی و حاکمیتی شرکتی باید برای آن اعمال شود تا به صورت کامل در قالب قوانین تجارت به فعالیت خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه اعضای هیات مدیران این مجتمع انتخاب شده و طی جلسات مستمر تمام اقدامات لازم برای انتقال فرآیندهای مجتمع به شرکت انجام می‌گیرد، گفت: حوزه‌ بازرگانی با تغییر دستور العمل‌ها و آیین‌نامه‌ها به استقلال رسیده است.

مدیرعامل شرکت مس سونگون خاطرنشان کرد: بالغ بر ۶۰۰میلیارد تومان مالیات از این مجتمع انتقال پیدا کرده و نزدیک به سه هزار میلیارد تومان طی اجرای مراحل انتقال داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه حساب‌های بانکی به اندازه میزان تولید در بانک‌های استان در گردش هستند، گفت: انتقال دارایی مهم‌ترین اتفاق این مجتمع است چرا که با ثبت فروش مالیات عملکرد و ارزش افزوده بر اساس فروش حساب می‌شود و با ارزش گذاری دارایی این انتقال صورت می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه