English

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

بیش از ۲۰ مدرسه در آذربایجان‌ شرقی تک دانش‌آموزی است

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌ شرقی گفت: بیش از ۲۰ مدرسه در استان تک دانش‌آموزی بوده که توسط یک معلم اداره می‌شود.

بیش از ۲۰ مدرسه در آذربایجان‌ شرقی تک دانش‌آموزی است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، مسعود سعادتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شاخص‌ترین تغییر رویکرد آموزش‌وپرورش در دور جدید، در حوزه پرورش بوده است که هم با تغییر دولت و هم با عبور از دوران کرونا همراه شد.

وی افزود: توجه به حوزه پرورش، جایگاه خوبی پیدا کرده و مطالبه‌ی خانواده‌ها هم به این سمت رفته است که نشان می‌دهد این تغییر درست بوده است. اکنون خانواده‌ها علاوه بر موضوعات درسی از آموزش‌وپرورش، وظیفه تربیتی درست فرزندانشان را درخواست دارند.

وی ادامه داد: برنامه‌های مختلفی از قبیل برنامه "فراگیر پرورشی وزارت" که باعث انسجام امر پرورش در مدارس شده است را در دستورکار قرار داده‌ایم. بر روی تحول بنیادی دانش‌آموزان از قبیل بحث‌های هویت، ایمان و خلاقیت قدم برداشته‌ایم. اکنون دانش‌آموزان استان صاحب بیش از ۲۵ عنوان و مقام در مسابقات قرآن هستند.

سعادتی گفت: از پویش هشتم آبان که با حضور ۱۰ هزار دانش آموز دختر در حمایت از مردم مظلوم غزه برگزار شد می‌توان به یکی از اتفاقات مثبت در بحث فرهنگی هنری اشاره کرد.

وی مطرح کرد: گاهی اتفاقات بد، زمینه‌ساز برخی فرصت‌ها می‌شود و اتفاقات سال گذشته نشان داد باید بحث سواد رسانه‌ای را جدی گرفت. در پایه دهم نیز کتابی با عنوان سواد رسانه‌ای و در مقطع ابتدایی، کتاب تفکر و پژوهش و هم‌چنین کاروفناوری را داریم.

وی گفت: این اتفاقا ما را هوشیار کرده است. دوره‌های آموزشی برای معاونان پرورشی و معلمان برگزار می‌کنیم و در غالب یک تفاهم‌نامه از ظرفیت‌های موجود در جهاد دانشگاهی برای افزایش سطح سواد رسانه‌ای معلمان و دانش‌آموزان استفاده خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه