English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی خبر داد:

رشد ۴۰۰ درصدی واگذاری زمین برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از رشد ۴۰۰ درصدی واگذاری زمین برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی نسبت به سال گذشته خبرداد و گفت: در این راستا ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی برای سرمایه گذاری در این حوزه واگذار شد.

رشد ۴۰۰ درصدی واگذاری زمین برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، اکبر فتحی با اعلام این خبر اظهار کرد: در سایه توجه دولت به بخش کشاورزی در ۲ سال گذشته، جهش قابل توجهی در این حوزه داشتیم به صورتی که ۱۳۰ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در حوزه کشاورزی سرمایه گذاری شد که بی سابقه است.

وی بیان کرد: از سه هزار و ۹۰ پلاک ثبتی استان، یک هزار و ۲۳۴ پلاک دارای تداخل شناسایی شده اند که از این میزان ۹۶۴ پلاک تعیین تکلیف شده اند و تلاش می کنیم ۲۷۴ پلاک باقی مانده نیز تا پایان سال تعیین تکلیف شوند.

فتحی همچنین با اشاره به رای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در خصوص ملی اعلام کردن اراضی که ۲ سال در آن کشت انجام نمی شود، گفت: این رای موجب نارضایتی کشاورزان می شود و با روح قانون رفع تداخلات در تضاد است کهاز قوه قضائیه انتظار داریم با ورود به این موضوع آن را تغییر دهد.

وی با قدردانی از همکاری های اداره کل ثبت اسناد و املاک استان گفت: در حوزه صدور سند پیشرفت بسیار خوبی داشتیم به صورتی که در ۶ ماه گذشته ۴۲۲ هزار و ۹۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان سنددار شده اند در حالیکه قبل از آن کل اراضی سنددار شده ۲۴هزار هکتار بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه