English

تحویل اولین واحدهای مسکونی جدیدالاحداث در مناطق زلزله زده خوی

خیرین جوان تبریز بعد از وقوع زلزله خوی موفق شدند اولین واحدهای مسکونی جدید الاحداث را تحویل مردم زلزله زده خوی دهند و این واحدها به دست خبرنگاران افتتاح شد.

تحویل اولین واحدهای مسکونی جدیدالاحداث در مناطق زلزله زده خوی

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، محرم بیرق‌دار، مدیرعامل مؤسسه خیرین جوان تبریز اظهار کرد: اگر رسانه‌ها نبودند، اگر عکاسان و قلم خبرنگاران نبود، مردم از عمق حادثه زلزله خوی بی‌خبر می‌ماندند و آسیب دیدگان زلزله خوی تنها می‌ماندند. اگر رسانه‌ها نبودند عملکرد خیرین دیده نمی‌شد و عده کمی به خیرین اعتماد می کردند.

وی ادامه داد: حال که دلیل اصلی احداث این واحدها، همت رسانه‌ها در اطلاع رسانی و همت خیران عزیز است، بنابراین باید به دست خبرنگاران نیز افتتاح شود.

وی افزود: این پروژه‌ها از تیر ماه امسال با نظارت بنیاد مسکن آغاز و بعد از ۴۵ روز در ۲۰ مرداد ماه امسال به نیازمندان واگذار شد.

هشتم بهمن ماه ۱۴۰۱ بود که زمین‌لرزه‌ای با بزرگی ۵٫۹ M دوباره شهر خوی را لرزاند. این زمین‌لرزه در ساعت ۲۱:۴۴ روز شنبه در فاصله ۶ کیلومتری از شهر خوی در عمق ۷ کیلومتری زمین رخ داد. این زلزله حدود ۶۰ پس‌لرزه در پی داشت که بزرگ‌ترین آن‌ها در ساعت ۱۸:۱۱ عصر یکشنبه، با بزرگی ۴٫۵ M رخ داد و خسارات شدیدی وارد کرد و اغلب خانه‌های خوی فرو ریختند.

اکنون هفت ماه از وقوع زلزله خوی سپری می‌شود و این شهر همچنان بازسازی نشده و ساکنین آن زیر نور آفتاب و گرمای شدید هوا در چادر و کانکس روزگار خود را می‌گذرانند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه