English

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی اعلام کرد:

برنامه های متنوع برای هفته ازدواج در سطح استان

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری هفته ازدواج از فردا، گفت: امسال ۵۸۲ برنامه برای هفته ازدواج در سطح استان تدارک دیده ایم.

برنامه های متنوع برای هفته ازدواج در سطح استان

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، حبیب ستوده نژاد ظهر امروز در نشست خبری خود بمناسبت هفته ازدواج در جمع خبرنگاران افزود: در طرحی که امسال از سوی وزارت ورزش و جوانان با شعار ازدواج آسان و آسمانی نامگذاری شده است فردا در اولین برنامه خودمان و دیدار با حاج آقا آل هاشم نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه شهر تبریز، برنامه‌های هفته ازدواج را اعلام و همچنین از خادمین عرصه ازدواج آذربایجان شرقی تجلیل بعمل خواهد آمد.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه‌های هفته ازدواج، عنوان داشت: برنامه‌های هفته ازدواج روز چهارشنبه با شعار ازدواج به هنگام، آگاهانه، آسان و پایدار - پنجشنبه ازدواج حس خوب زندگی - جمعه صادق بودن و شیرین ماندن - شنبه سخت بگیری سخت می‌گذرد - یکشنبه ازدواج مسیر ارامش و خوشبختی - دوشنبه آموزش، مشاوره، زندگی آگاهانه برگزار خواهد شد.

ستوده نژاد با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۲۴۲ برنامه در هفته ازدواج انجام گرفته بود، یادآور شد: امسال در نظر داریم ۵۸۲ برنامه در طول هفته ازدواج برگزار نمائیم و همچنین ۴ مرکز به ۲۸ مرکز مشاوره ازدواج و خانواده در سطح استان اضافه کنیم که در شهرستان‌های تبریز، عجب شیر، ورزقان و مرند این مراکز افتتاح خواهند شد.

وی اضافه کرد: امسال برای اولین بار از ۲۵ زوج از فرزندان رحمت (فرزندان بی سرپرست که در جمع خودشان با تم ازدواج کردند) حمایت خواهیم کرد.

ستوده نژاد همچنین از اهدا ۲۴۰ سری جهیزیه به همت کمیته امداد خبر داد و اذعان داشت: این تعداد از جهیزیه‌ها فردا از ساختمان کمیته امداد استان به سمت شهرستان‌هایی که ازدواج در آن مکان صورت گرفته حرکت خواهند کرد.

نماینده کمیسیون هماهنگی بانک‌ها در این جلسه عنوان کرد: تسهیلات بانکی برای ازدواج از دهه شصت با مبلغ ۵۰ هزار تومان آغاز ش و امسال با مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان برای هر نفر در حال اجرا است همچنین در صورت اینکه زوج و زوجه زیر ۲۳ سال و ۲۵ سال باشند هر کدام ۲۲۰ میلیون تومان دریافت خواهند کرد و اگر فرزند ایثارگر باشند ۳۶۰ میلیون و ۴۴۰ میلیون تومان دریافت خواهند کرد.

محمدیان اظهار کرد: سال ۱۴۰۱ استان آذربایجان شرقی رتبه ششم کشوری را در خصوص وام دهی برای ازدواج کسب کرد که با تخصیص ۴۸ هزار وام ازدواج حدود ۸۴ درصد متقاضیان موفق به دریافت وام ازدواج شدند.

وی یادآور شد: امسال با پیگیری بانک مرکزی قرار است مزدوجین قبل از سال ۱۳۹۷ که موفق به دریافت وام ازدواج نشدند در سال جدید با ارائه مدارک و ثبت نام در سامانه، این وام را دریافت کنند.

محمدیان توضیح داد: امسال تا ۲۵ خرداد نزدیک به ۳۱ هزار و هفتصد و هفتاد و هفت نفر برای دریافت وام ازدواج در سامانه ثبت نام کردند و از این تعداد ۷ هزار ۷۱۵ نفر موفق به کسب دریافت وام ازدواج شده‌اند و بقیه در مرحله دریافت وام قرار دارند.

نماینده ثبت و احوال آذربایجان شرقی نیز در این نشست عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۸ هزار و ۸۰۰ ازدواج ثبت شده است که نسبت به سال قبل ان ۶/۲ درصد کاهش یافته بود.

محمدی افزود: طبق آمار ثبت و احوال بیشترین ازدواج در بعد اختلاف سنی زوجین بین یک تا ۹ سال بوده است و استان آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۱ در میزان ثبت ازدواج، نسبت به سایر استان‌ها در رده سیزدهم قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه