English

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:

اهمیت امنیت غذایی برای ما از امنیت نظامی بیشتر است

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: اهمیت امنیت غذایی برای ما از امنیت نظامی بیشتر است و استقلال ما به آن بستگی دارد و باید به تناسب این اهمیت در استان و وزارت جهادکشاورزی برنامه ریزی لازم صورت بگیرد.

اهمیت امنیت غذایی برای ما از امنیت نظامی بیشتر است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن ربانی نظهر شنبه در مراسم افتتاح همزمان ۴۶ پروژه بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی که همزمان با هفته جهاد کشاورزی در اتاق جلسات سازمان برگزار شد با تبریک هفته جهاد کشاورزی گفت: تشکیل جهاد از اقدامات معجزه گونه امام راحل بود که با عنایت خدا مجموعه‌ای را برای رفع محرومیت و تأمین امنیت غذایی را تشکیل دادند و فراموش نکنیم چه شور و اشتیاقی در مردم بود که به محرومین و روستاییان مظلوم خدمت کنند که این از برگهای زرین تاریخ ماست.

وی با گرامیداشت یاد شهدای جهاد سازندگی گفت: امیدواریم آن روحیه در جهاد کشاورزی رونق بیشتری بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی افزود: ما نتوانستیم وظیفه خود را نسبت به شهدای جهادسازندگی به خوبی بجا بیاوریم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به رشادت‌های جهادسازندگی در حوزه پشتیبانی و مهندسی جنگ گفت: برخی اقدامات جهادسازندگی مانند ساخت پل خیبر از اقدامات ویژه ای بود که در تاریخ جنگ‌های دنیا ماندگار شد.

وی با اشاره به نقش آذربایجان در حفظ استقلال کشور گفت: آذربایجان حق بزرگی به گردن مردم ایران دارد و شهدایی مانند شهید قاضی، شهید مدنی و … فداکاری‌های زیادی برای کشور انجام دادند که یاد و خاطر آنها را گرامی می‌داریم.

وی خطاب به همکاران جهادکشاورزی گفت: شما قهرمانان تأمین امنیت غذایی و افسران این عرصه هستید و اگر به این حقیقت توجه داشته باشید سختی‌ها و ناسپاسی‌ها برای شما غیرقابل تحمل نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی اضافه کرد: در جبهه‌های جنگ لحظات سختی برای رزمندگان رقم می‌خورد اما آنها چون به اهمیت و مسئولیت کار خود واقف بودند بدون کوچک‌ترین سستی انجام وظیفه می‌کردند بنابراین ما نیز باید به کار خود ایمان داشته باشیم.

وی افزود: اهمیت امنیت غذایی برای ما از امنیت نظامی بیشتر است و استقلال ما به آن بستگی دارد و باید به تناسب این اهمیت در استان و وزارت جهادکشاورزی برنامه ریزی لازم صورت بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی روزمرگی را یکی از آفات وزارت جهادکشاورزی دانست و با اشاره به لزوم تدوین یک برنامه ۵ ساله برای این حوزه در هر استان، گفت: مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۱ سیاست‌های بخش کشاورزی را ابلاغ کردند که حذف روزمرگی یکی از آنهاست. اگر کار ما مهم است باید برای آن برنامه ریزی‌کنیم و هدف و مقصد را در حوزه‌های مختلف تعیین‌کنیم.

وی مهمترین سرمایه هر سازمان را منابع انسانی دانست و افزود: البته منظور منابع انسانی شایسته هستند و باید حرمت این نیروها را حفظ کنیم و کارهای برجسته آنان را مورد تجلیل قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی نظارت صحیح و حکیمانه را موجب پیشگیری از آسیب رسیدن به سازمان‌ها دانست و ادامه داد: بی اعتمادی و اعتماد کامل هر دو می‌تواند موفقیت سازمان را تحت اثر قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی جدیت و پشتکار را موجب حذف موانع دانست و ادامه داد: در ابتدای جنگ به ما سیم خاردار نمی‌دادند تا ما را در مضیقه قرار دهند اما امروز ما را به فروش پهپاد به روسیه متهم می‌کنند که این پیشرفت در نتیجه پشتکار و جدیت محقق شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه