English

شهردار تبریز اعلام کرد:

۱۱۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی تبریز

شهردار تبریز از پیش‌بینی اعتبار ۱۱۰۰ میلیارد تومانی برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی تبریز خبر داد.

۱۱۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی تبریز

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، یعقوب هوشیار در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در بودجه سال جاری نگاه ویژه‌ای به مسائل فرهنگی و ورزشی داشته و بر همین اساس ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی و اجرای برنامه‌های مختلف در سطح مناطق دهگانه در نظر گرفته‌ایم.

وی از احداث ۲۵ مرکز فرهنگی و ورزشی هر کدام به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع در سطح مناطق دهگانه با اولویت محلات محروم خبر داد. 

وی با اشاره به پیش‌بینی اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومانی برای توسعه ورزش همگانی و زیرساخت‌های ورزشی شهر در سال جاری، بیان کرد: برای تمام ۵۲ هفته سال، برنامه ورزشی در نظر گرفته‌ایم که متمرکز به یک منطقه نبوده و شهرداران مناطق ملزم به برگزاری رویدادهای ورزشی مختلف در طول سال هستند.

هوشیار با اشاره به توسعه زیرساخت‌های ورزشی شهر در سال جاری نیز اعلام کرد: متاسفانه بسیاری از اماکن ورزشی شهرداری تبریز در سال‌های گذشته متروکه مانده و برخی تخریب اساسی دیده‌اند که نوسازی این اماکن ورزشی و تجهیز آن‌ها در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در کنار این موضوع، ورزش مدارس را به صورت جدی پیگیری کرده و هر هفته در قرارهای خدمت مناطق چندین مدرسه دولتی را مورد بازدید قرار داده و نسبت به نیازسنجی و نصب تجهیزات ورزشی در آن مدارس و مدارس مشابه اقدام می‌کنیم.

شهردار تبریز احداث مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی جدید را برنامه مدیریت شهری در مناطق محروم معرفی کرد و خاطرنشان کرد: تعداد ۲۵ مجموعه فرهنگی و ورزشی با اولویت محلات محروم در دست اجرا داریم که تا پایان سال جاری آماده‌سازی و تحویل شهروندان خواهد شد.

وی یادآور شد: اولویت شهرداری تبریز در حوزه ورزش، توسعه ورزش همگانی، سلامت عمومی جامعه، شناسایی، پرورش و حمایت از استعدادهای ورزشی در سطح مناطق دهگانه و معرفی آن‌ها به مجموعه‌های بزرگ است.

وی، ورزشگاه یادگار امام(ره) را ظرفیت بی‌نظیر ورزشی در شمال‌غرب معرفی و تاکید کرد: اگر مدیریت مجموعه ورزشی یادگار امام(ره) به شهرداری تبریز واگذار شود، به عنوان بسته سرمایه‌گذاری ورزشی در همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری ۲۰۲۳ معرفی و این مجموعه را تبدیل به قطب ورزش منطقه می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه