English

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی اعلام کرد:

افتتاح ۴ مگاپروژه کشاورزی در سفر رئیس جمهور به استان

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در این سفر چهار مگاپروژه در قالب ۷۱ طرح در حوزه کشاورزی با اعتبار بالغ بر ۱۰ هزار و ۷۴۲ میلیارد و ایجاد و تثبیت اشغال برای ۴۱ هزار و ۳۱۶ نفر که در بیش از ۱۰ هزار و ۹۸۰ هکتار از اراضی استان اجرا شده است، افتتاح می شود.

افتتاح ۴ مگاپروژه کشاورزی در سفر رئیس جمهور به استان

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در گفت وگو با خبرنگاران ضمن تشریح برنامه‌های بخش کشاورزی سفر ریاست جمهوری به استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در سال گذشته با کمک همه فعالان بخش کشاورزی به خصوص مسئولان ارشد استان، سعی کردیم از ظرفیت سفر به نفع بخش کشاورزی بتوانیم کمک بگیریم، در نهایت جلسات مختلفی که هم در استان و هم در کشور اتفاق افتاد، دو هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان برای بخش کشاورزی پروژه تعریف و مصوب شد.

وی افزود: اعتبار پروژه‌های عمرانی از سه محل قرار بود تامین شود که یکی سازمان برنامه و بودجه کشور بود که از اعتبارات کشوری تامین شود، سهم وزارتخانه بود، در نهایت اعتبارات و منابعی بود که استان تامین خواهد کرد. پروژه‌های عمرانی بخش کشاورزی که شامل پروژه‌های زیربنایی است، از اعتبارات تملک دارایی، سرمایه‌ای بود که عمدتا اعتبارات، اعتبارات دولتی است.

فتحی گفت: در سفر قبلی رئیس‌جمهور، در بخش کشاورزی پروژه‌هایی که تعریف شده بود شامل کانال‌های آبیاری عمومی، شبکه‌های آبیاری، سیستم های نوین آبیاری، قنوات، جاده های دسترسی به مزارع، ایل راه ها برای عشایر تامین آب آشامیدنی عشایر و طرح‌های آبخیزداری منابع طبیعی، تجهیز آزمایشگاه شبکه دامپزشکی بود که یک آزمایشگاه مرجع در منطقه شمالغرب کشور است.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته هم از طریق سازمان برنامه بودجه کشور و هم از طریق سازمان برنامه بودجه استان و با حمایت‌های استاندار محترم به این نکته بیشتر توجه شد که ما باید ظرفیت‌های بالقوه بخش کشاورزی را به بالفعل تبدیل کنیم تا هم ارزش افزوده بخش را بالا ببریم و هم در پایاب سدها شبکه‌ها را راه‌اندازی کنیم. این دیدگاه باعث شد تخصیص اعتبار سفر ریاست جمهوری، برای بخش کشاورزی با نگاه ویژه‌ای باشد.

فتحی بیان کرد: منابعی که برای شرکت آب منطقه‌ای در حوزه کشاورزی تخصیص یافت تا سدها یا شبکه های اصلی مربوط به اراضی کشاورزی را تکمیل کند، جزء زیرساخت برای تامین آب کشاورزی است که اینها هم در اعتبارات بخش کشاورزی لحاظ می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه