English

مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی:

در سفر رئیس‌جمهور به آذربایجان‌شرقی ۳ پروژه آبی به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت: ٣ پروژه تامین آب که مجموعا ١٧٠٠ هکتار و آبرسانی به شهر میانه و خط انتقال به طول ۴۹ کیلومتر در حال حاضر آماده بهره‌برداری در سفر ریاست جمهوری هستند.

در سفر رئیس‌جمهور به آذربایجان‌شرقی ۳ پروژه آبی به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، یوسف غفارزاده صبح امروز در جلسه شورای مجریان شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی برای بررسی آخرین وضعیت ١١ پروژه‌ اولویت دار آبی با اشاره به ضرورت پیگیری مستمر پروژه‌های اولویت‌دار شرکت اظهار کرد: باید طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته پروژه‌های مورد نظر پایش و بررسی شوند تا مطابق برنامه زمان‌بندی به موقع به مرحله بهره‌برداری برسند.

وی با تاکید بر بررسی مستمر پروژه‌های آبی استان، افزود: وزیر نیرو شخصا به صورت هفتگی پیگیر پروژه‌های آبی در استان بوده و بر اتمام طرح‌ها توجه ویژه دارد.

مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی ادامه داد: باید روند پیشرفت طرح‌های اولویت دار برای رسیدن به اهداف مورد نظر در زمان مقرر شده به صورت مستمر کنترل شده و در صورت وجود هرگونه مشکلات و موانع در روند پیشرفت موارد برای تصمیم گیری‌های لازم به مدیریت اعلام شود.

غفارزاده خاطرنشان کرد: ٣ پروژه تامین آب شبکه آیدوغموش ، شبکه آبیاری و زهکشی سهند و صومعه علیا مجموعا ١٧٠٠ هکتار و آبرسانی به شهر میانه و خط انتقال به طول ۴۹ کیلومتر در حال حاضر آماده بهره‌برداری در سفر ریاست جمهوری هستند.

وی ادامه داد: خوشبختانه ۸ پروژه باقیمانده از طرح‌های اولویت‌دار با سرعت خوبی در حال پیشرفت هستند که امیدواریم با تزریق منابع و اعتبارات عملیات اجرایی این پروژه‌ها تسریع یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: تمام ۱۱ پروژه اولویت دار بخش آب استان در سفر ریاست جمهوری یا برابر برنامه و یا بیشتر از برنامه پیشرفت دارند.

یوسف غفارزاده با اشاره به آخرین وضعیت پروژه‌های مصوبات سفر ریاست جمهوری، اظهار کرد: پروژه سد خدآفرین با افزایش ظرفیت به ۷۰۰ میلیون مترمکعب آب در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری رسیده و در حال حاضر ۳۲۰ میلیون مترمکعب آبگیری شده است. 

وی افزود: احداث راه‌های جایگزین و تونل این پروژه نیز به اتمام رسیده و در دهه فجر سال گذشته افتتاح شد و هم‌چنین جابه‌جایی پمپاژ خمارلو نیز ۱۰۰ درصد تکمیل شده است. 

وی ادامه داد: در پروژه احداث سد تنظیمی قیز قلعه سی جلوتر از برنامه هستیم و امیدواریم بر اساس برنامه زمانبندی، این سد تنظیمی را در شهریورماه به بهره برداری برسانیم.

غفارزاده افزود: احداث کانال خداآفرین نیز با ۵۲ کیلومتر طول و هفت سیفون جزو کارهای بزرگ شرکت بوده که تاکنون ۶۴۳ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح دریافت کنیم و همواره سعی می‌شود این کانال همزمان باسد تا شهریور ماه امسال آب اندازی شده و آب به استان اردبیل برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه