English

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اعلام کرد؛

بیش از ۱۵۰ برنامه به مناسبت سالگرد ارتحال امام(ره) در آذربایجان شرقی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به تمهیدات لازم برای برگزاری برنامه‌های گرامیداشت قیام خونین ۱۵ خرداد و همچنین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، گفت: برای این دو مناسبت بیش از ۱۵۰ عنوان برنامه پیش‌بینی شده است.

بیش از ۱۵۰ برنامه به مناسبت سالگرد ارتحال امام(ره) در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام میکائیل اسکندری در نشست خبری با اشاره به تمهیدات لازم برای برگزاری برنامه‌های گرامیداشت قیام خونین ۱۵ خرداد و همچنین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: برای این دو مناسبت بیش از ۱۵۰ عنوان برنامه در سطح استان برنامه ریزی و پیش‌بینی شده است. 

وی با بیان این‌که ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است، افزود: همچنین سالروز ارتحال امام(ره) ضایعه اسفناکی بود که در ۱۴ خرداد سال ۶۸ بر جامعه اسلامی حادث شد، اما با درایت مجلس خبرنگان رهبری و در کمتر از چند ساعت جانشین خلف ایشان معرفی شد. 

اسکندری، با تاکید بر اینکه برگزاری سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد بر عهده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است، ادامه داد: در این رابطه تمهیدات لازم برای برگزاری برنامه‌ها، نشست‌ها، همایش‌ها، نمایشگاه‌ها و مسابقات در سطح استان درنظر گرفته شده است؛ البته برنامه‌های خودجوش نیز در مساجد استان دایر خواهد بود. 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به برنامه‌های محوری و شاخص این مناسبت‌ها نیز گفت: روز شنبه مصادف با ۱۳ خرداد از ساعت ۱۰ و نیم برنامه‌ گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) از طرف اصناف و بازاریان در مسجد مقبره و ویژه برنامه ۱۵ خرداد نیز از ساعت ۱۳ در سالن اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه برگزاری ویژه برنامه ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب در ۱۴ خرداد از ساعت ۱۰ الی ۱۲ در تالار اجتماعات مصلی شاخص‌ترین برنامه گرامیداشت خواهد بود، گفت: این مراسم از طرف نماینده ولی فقیه در استان، استاندار آذربایجان‌شرقی و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برگزار می‌شود. 

اسکندری برگزاری میزگردهایی در صدا و سیمای مرکز استان، مسابقات فرهنگی، کتابخوانی، عکس و کاریکاتور، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، شب شعر و خاطره گویی را نیز از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: با توجه به سبقه اولین‌ها در تبریز، امسال سه کاروان زیارتی جهت عزیمت و حضور در مرقد امام راحل اعزام می‌شوند که شامل کاروان سیار، جانبازان بصیر و کاروان خودرویی در قالب ۳۰۰۰ نفر خواهد بود که در مسیر خود گامی نیز در راستای جهادتبیین برمی‌دارند. 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر این‌که تبیین اندیشه‌های حضرت امام راحل و تبیین سلوک عرفانی ایشان در جریان سخنرانی‌ها و برنامه‌های گرامیداشت در محور قرار دارد، یادآور شد: ویژه برنامه‌هایی در آستان مطهر امام زادگان و همچنین کرسی‌های آزاداندیشی و جلسات پرسش و پاسخ در دانشگاه‌ها نیز با محوریت دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه