English

تبریز آماده میزبانی از شانزدهمین جشنواره تئاتر رضوی

شانزدهمین جشنواره تئاتر رضوی اول تا پنجم خردادماه جاری به میزبانی تبریز برگزار می شود و همه تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد فرهنگی و هنری اتخاذ شده است.

تبریز آماده میزبانی از شانزدهمین جشنواره تئاتر رضوی

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، امسال ۱۶ جشنواره ملی رضوی شامل چهار جشنواره شعر، سه جشنواره تئاتر، سه جشنواره هنرهای تجسمی، ۲ جشنواره داستان، ۲ جشنواره آواها و نواها، سرود و جشنواره مطبوعات برگزار می شود که چهار جشنواره در سطح بین المللی است و تبریز همچون سال گذشته میزبان جشنواره تئاتر رضوی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در این باره اظهار کرد: امسال برای سومین سال جشنواره تئاتر رضوی به میزبانی تبریز برگزار می شود و با توجه به رفع محدودیت های کرونایی، با حضور مخاطبان بیشتری برگزار خواهیم کرد.

سیدمحمدحسین بلاغی افزود: فراخوان این دوره از جشنواره در دی ماه سال گذشته اطلاع‌رسانی و انجام شد و در مجموع ۱۴ اثر از هشت استان برای حضور در جشنواره انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه توجه به فرهنگ و سیره رضوی و اهل بیت برای انتخاب آثار مورد توجه قرار گرفت، گفت: با انتخاب این آثار برای اجرا در تبریز، شاهد توزیع متوازن اجراها از سطح کشور در تبریز هستیم ضمن اینکه موضوعیت و محتوای آثار سیره اهل بیت (ع) به ویژه امام رضا (ع) است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: بُعد مردمی جشنواره هم یکی از نکات مثبت جشنواره امسال است و امروز تبریز یکی از قطب های تئاتر محسوب می شود و امسال میزبان ۱۰ رویداد مختلف در حوزه نمایش هستیم.

بلاغی یادآور شد: تلاش می کنیم چند گروه خیابانی برگزیده جشنواره خیابانی رضوی که در جیرفت کرمان برگزار شد در تبریز هم اجرا داشته باشند.

وی گفت: امسال توجه ویژه ستاد برگزاری جشنواره به جوایز و ورودیه ها بود که نسبت به سال گذشته سه برابر شده همچنین تلاش می کنیم گروه ها با حمایت اداره کل ارشاد اسلامی استان و وزارت ارشاد در استان های مختلف اجرای عمومی داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی