English

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی:

بیش از ۹۹ درصد جمعیت روستایی آذربایجان‌ شرقی از نعمت گاز برخوردار هستند

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌ شرقی از برخورداری ۹۹.۵ درصد جمعیت روستایی این استان از نعمت گاز طبیعی خبر داد. 

بیش از ۹۹ درصد جمعیت روستایی آذربایجان‌ شرقی از نعمت گاز برخوردار هستند

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، محمد اسکندری  صبح امروز در جمع شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان اهر اظهار کرد:‌استان آذربایجان شرقی از نظر گاز رسانی به روستاها در سال‌جاری جزو استان‌های سبز کشور بوده که بیشترین جمعیت روستایی را از نظر گازرسانی تحت پوشش قرار داده است و نوید می رود بزودی در این استان هیچ خانه روستایی بدون گاز نباشد. 

وی ادامه داد: ۵۶۵ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد فرصت‌های اشتغال پایدار در روستاهای استان آذربایجان شرقی اختصاص یافت.

اسکندری با اشاره به حمایت اداره‌کل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی برای طرح ها و ایده های اشتغال زا در روستاهای استان، افزود: در صورتی که دهیاری روستاهای شهرستان اهر نیز برای کسب درآمد پایدار و اشتغال‌زایی، طرح‌ها و تولیدی‌های اشتغال زا ارائه دهند حمایت خواهند شد.

 وی همچنین تاکید کرد: در راستای اقدامات عدالت‌محور دولت سیزدهم و ارائه خدمات عمرانی، خدماتی و… به روستاهای استان آذربایجان شرقی، سال گذشته علاوه بر آسفالت ریزی به ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی، برای ۲۱۴ روستا شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین، ورزقان و هشترود در قالب قرارگاه جهاد طرح آب‌رسانی پایدار انجام شده است. 

اسکندری افزود: امسال نیز در این راستا اولویت برای آب‌رسانی شرب پایدار به ۳۵۲ روستای آذربایجان‌شرقی و روستای شهرستان اهر در قالب جهاد آب‌رسانی می باشد. 

وی در ادامه بر لزوم جذب سرمایه‌گذاران و خیرین در روستاها از سوی شوراهای اسلامی روستاها تأکید کرد و گفت: در سال گذشته از محل ماده ۳۸ و ۳۹ قانون مالیات بر ارزش‌ افزوده، هفت هزار میلیارد ریال اعتبار به روستاهای استان اختصاص یافته بود و انتظار داریم شوراهای اسلامی روستاها نیز در راستای رونق اقتصادی و معیشتی اهالی روستاهای حتما به جذب سرمایه‌گذاران و مشارکت مردم توجه ویژه داشته باشند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه