English

شهردار تاکید کرد:

رونمایی از تکنولوژی جدید تصفیه هوا در تبریز

شهردار تبریز با بیان اینکه برای هوای پاک این شهر در سال جدید برنامه داریم، گفت: تکنولوژی جدیدی برای تصفیه هوا برای اولین بار در اردیبهشت ماه سال جاری رونمایی می‌شود که طرح و سازه‌ هایی که در این خصوص کار می‌کنیم، کارکرد ۷۵۰۰ درخت را خواهد داشت.

رونمایی از تکنولوژی جدید تصفیه هوا در تبریز

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، یعقوب هوشیار، یکشنبه شب در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه بحث سلامت شهروندان برای شهرداری اهمیت دارد، اظهار کرد: سازه‌های تصفیه کننده هوا در نقاطی که آلودگی بالا دارند، نصب می‌شود و امسال ۳۰ مورد از این سازه‌ها به اتمام می رسد.

وی ادامه داد: هرچند از ایده آل سرانه فضای سبز شهر فاصله داریم اما تلاش می‌کنیم در زمینه سلامتی شهروندان گام‌های مثبتی برداریم، در این راستا برای اولین بار ۵۰ هزار تن نمک پاشی در فصل زمستان در سطح شهر جهت حفظ سلامتی شهروندان حذف شد.

وی افزود: شهرداری و شورای شهر در جهت حمایت از رانندگان تاکسی تبریز، برای نزدیک به یکهزار راننده در سال ۱۴۰۱ وام ۱۲۰ میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد داده که این امر باعث نوسازی ناوگان و رضایت نسبی رانندگان شده است.

هوشیار در خصوص افزایش کرایه‌های تاکسی در شهر تبریز، گفت: فعالان شبکه تاکسیرانی جزو مظلوم ترین قشر جامعه هستند و هزینه‌هایی که این قشر با آن مواجه هستند مثل نگهداشت خودرو، بیمه و انواع بیماری‌هایی که به خاطر شغلشان با آن مواجه هستند بسیار بالا بوده و ناترازی در هزینه‌ها و درآمد آن‌ها وجود دارد، رقمی که رانندگان تاکسی از مسافران دریافت می‌کنند نسبت به شرایط جامعه، زیاد نیست و حداکثر درآمد روزانه این رانندگان بر خلاف تصورها به بالای ۵۰۰ هزار تومان هم نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه بحث حذف پیمانکاران فضای سبز توسط شهرداری تبریز مطرح نیست، گفت: مناقصه‌ای در این خصوص برگزار کردیم و پیمانکاران مختلف می‌توانستند در آن شرکت کنند اما چون قیمت‌ها مدنظر آن‌ها نبود و به خاطر رقابت قیمتی مشارکت نکردند، باز هم اعلام آمادگی کردیم تا بخشی از کارها را به آن‌ها بدهیم ولی خود پیمانکاران آماده نبودند. نزدیک به ۷۰۰۰ کارگر در این حوزه فعالیت دارند و ما باید رویکرد حمایت از کارگر داشته باشیم و از طرفی نمی‌توان حتی یک روز شهر را تعطیل کرد.

وی اظهار کرد: از زمان تحویل شهرداری، ۷۷ پروژه ناتمام بزرگ که متولی آن‌ها بخش خصوصی بوده در تبریز وجود داشت که ادامه فعالیت عمرانی آنها را از سال گذشته شروع کردیم که مشکلات تعدادی از آن ها رفع شده و امیدواریم اغلب این پروژه‌ها امسال تعیین تکلیف شوند.

شهردار تبریز گفت: هم‌چنین تعدادی پروژه جانبی وجود داشت، برای نمونه در حوزه پسماند بیش از ۱۰ سال درگیر این موضوعات بودیم، روزانه ۱۰۰۰ تن زباله در شهر دفن می‌شد ولی هیچ اراده‌ای برای تعیین تکلیف آن وجود نداشت ولی با پروژه‌های در دست اجرا، پایان سال ۱۴۰۲، پایان آلودگی پسماند شهر تبریز خواهد بود و قول می‌دهیم میزان پسماند شهری به حدود ۲۰۰ تن کاهش یابد.

وی در خصوص آذرپارک نیز گفت: در خصوص هزینه دریافتی پارک حاشیه ای خودرو توسط شرکت آذرپارک، افزایش قیمت منوط به توافق شهرداری بوده و در این زمینه تاکنون افزایش قیمتی نداشتیم، همچنین موضوع آذرپارک را به ماده ۳۸ بردیم تا خلع ید شود اما این پروسه حقوقی طولانی است.

هوشیار در خصوص ترافیک شدید محدوده گلگشت به دلیل وجود مجتمع های پزشکی گفت: در حال انتقال کلینیک شیخ الرئیس هستیم و در این راستا امیدواریم جامعه پزشکی همکاری کنند، همچنین ساخت مسیر بی آر تی دوم شهر نیز باعث می‌شود تا با تخلیه بخشی از مطب‌ها حمل و نقل عمومی به صورت مطلوب باشد.

وی در خصوص سگ‌های ولگرد موجود در سطح شهر، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ بودجه‌ای در خصوص سگ‌های ولگرد نداشتیم، بعد از سال‌ها مرکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب را فعال کردیم، اکنون بیش از ۱۰۰۰ قلاده سگ در این مرکز نگهداری شده و کار عقیم سازی انجام می‌شود ولی برای کنترل زادولد این سگ‌ها زمان نیاز هست.

وی از صدور چهار میلیون مترمربع پروانه خبر داد و گفت: عمده این پروانه ها مربوط به پروژه های ناتمام بودند و ۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه در سال ۱۴۰۲ شروع شده و این جریان ادامه دارد.

وی در خصوص نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تبریز نیز گفت: بر اساس قرارداد، هزینه ۳۰۰ دستگاه اتوبوس واریز شده و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس هم تاکنون تحویل گرفته شده است، در حالی که طی ۱۰ سال گذشته این رقم ۵۱ دستگاه بود، این موضوع اهمیت دارد زیرا قشری که از اتوبوسرانی بهره‌مند می‌شوند قشر متوسط به پایین جامعه است.

وی یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ برای احداث پل‌ها و مسیرگشایی‌ها در مناطق محروم و کم برخوردار برنامه داریم و تمام تلاش ما این است که خط دوم مترو از منطقه کم برخوردار قراملک شروع شود. برای اولین بار ۱۹ محله آسیب پذیر شهر شناسایی و ۲۵ پروژه ویژه برای آن‌ها در نظر گرفتیم. بیشترین بودجه شهرداری در سالجاری به مناطق کم برخوردار ۱۰، ۴ و 7 شهرداری اختصاص یافته است.

شهردار تبریز با بیان اینکه برای اولین بار هزینه‌های جاری شهرداری به زیر ۲۵ درصد رسیده و برنامه داریم آن را به زیر ۲۰ درصد برسانیم، گفت: در خصوص انعطاف بودجه، تلاش کردیم تا در حوزه‌های مختلف فعالیت کنیم ولی در سال ۱۴۰۲ برای اولین بار در حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی پیوست بودجه‌ای ارائه دادیم و برنامه‌ها به صورت هفتگی تدوین شده است. طی پنج سال گذشته سرمایه گذاری چندانی در حوزه زیباسازی نداشتیم که یکی از دلایل عمده آن ادغام سازمان زیباسازی در سازمان سیما منظر بوده است، در سال ۱۴۰۲، یکی از موضوعات تهیه پیوست زیباسازی بوده و قرار است در این حوزه اتفاقات خوبی اتفاق بیفتد. احیای سازمان سرمایه گذاری نیز انجام گرفته و سه درصد درآمدها را به حساب ذخیره برای این امر اختصاص داده‌ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی