English

شهردار تبریز:

بودجه شهرداری تبریز در سال جاری ۲۱۴ درصد افزایش یافته است

شهردار تبریز گفت: بودجه ۲۰ هزار میلیارد تومانی سال جاری شهرداری نسبت به بودجه سال گذشته ۲۱۴ درصد افزایش یافته است.

بودجه شهرداری تبریز در سال جاری ۲۱۴ درصد افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، یعقوب هوشیار روز یکشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به تحقق ۱۲۸ درصدی بودجه سال گذشته شهرداری، افزود: بودجه سال گذشته هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تحقق یافته که ۱۰۰ درصد آن نقدی و بقیه غیرنقدی است.

وی با بیان اینکه تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه سال گذشته سازمان های تابعه شهرداری موجب شد تا تعهدات مالی شهرداری اجرا شود، اظهار کرد: میزان افزایش بودجه در سال جاری، در سازمان‌ها ۱۶۶ درصد است که بیشترین افزایش مربوط به سازمان پایانه ها، فرهنگی و اجتماعی و سازمان حمل و نقل ریلی است.

شهردار تبریز گفت: با وجود اینکه سال گذشته بودجه پیش بینی شده در حوزه فرهنگی اندک بود، تلاش شد تمام برنامه و موضوعات مذهبی و فرهنگی به نحو موثری اجرا شود.

هوشیار، با بیان اینکه بودجه فرهنگی شهرداری تبریز در سال جاری ۵۰۰ درصد افزایش یافته است، ادامه داد: با افزایش این بودجه تلاش می شود برنامه‌های این حوزه در سال جاری با غنای هرچه بیشتری اجرا شود.

وی با اشاره به برپایی ۳۰ جلسه قرار خدمت در سال گذشته در شهرداری های مناطق دهگانه، یادآور شد: در این جلسات ضمن احصای مشکلات موجود در هر منطقه، پرونده‌هایی که بیش از ۲۰ سال بلاتکلیف مانده بود نیز حل و فصل شد.

شهردار تبریز گفت: بیش از ۹۰ درصد مراجعات مردمی در سال گذشته منجر به نتیجه شده و در ۳۷ جلسه دیدار مردمی بیش از یک هزار مورد پرونده بررسی شده است.

هوشیار، با اشاره به برگزاری ۲۷۶ دوره آموزشی در سال گذشته در شهرداری تبریز، ادامه داد: از این تعداد ۶۳ مورد غیرحضوری و بقیه به صورت حضوری برگزار شده است که حدود ۲ هزار نفر در این دوره‌ها شرکت کردند.

وی با بیان اینکه اتوبوس‌های جدید از اردیبهشت امسال وارد چرخه حمل و نقل عمومی تبریز می‌شود، اظهار کرد: با همراهی و مساعدت شورای اسلامی شهر تعداد ۹۰ دستگاه اتوبوس از شرکت اسنا و ۵۰ دستگاه اتوبوس نیز از طریق سازمان ها خریداری و ۵۰ دستگاه اتوبوس نیز آزادسازی شده است.

شهردار تبریز با اشاره به عملکرد شهرداری در حوزه حمل و نقل عمومی در سال گذشته، گفت: در حوزه قطارشهری نیز اقدامات متعددی انجام شده و ایستگاه‌های خط یک قطارشهری و نواقص ایستگاه‌ها تکمیل شده است و تهویه ایستگاه‌ها تا آخر خرداد در خط یک به اتمام می‌رسد.

هوشیار، افزود: برخی خریدهای خط ۲ قطارشهری انجام و مناقصه خط سه نیز در اواخر سال گذشته برگزار و پیمانکار آن مشخص شده است و امسال عملیات اجرایی خط سه مترو نیز انجام می‌ شود.

وی با اشاره به نوسازی ناوگان تاکسیرانی تبریز و تداوم این طرح در سال جاری برای حفظ محیط زیست، یادآور شد: حدود ۲ هزار و ۴۰۰ ثبت نام تاکسی از طریق سامانه انجام شده که یک هزار مورد نهایی و ۵۰۰ دستگاه تحویل رانندگان شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه