English

استاندار آذربایجان شرقی:

همه امکانات استان برای حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی فراهم است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: همه امکانات استان برای حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی فراهم است و مدیریت استان نقش پشتیبانی و تسهیل‌گری خود را در این زمینه ایفا خواهد کرد.

همه امکانات استان برای حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی فراهم است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، عابدین خرّم در دیدار هیات سرمایه‌گذاری کشور ترکیه با وی، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با کشور دوست و همسایه ترکیه مناسبات تجاری خوبی دارد و همواره از گسترش روابط با این کشور استقبال می‌کند.

وی گفت: افزایش صادرات و تبدیل مواد اولیه به کالاهایی با ارزش افزوده بیشتر یکی از اهداف اصلی ما در استان آذربایجان شرقی است و در این زمینه هیچ مانعی برای مشارکت با سرمایه‌گذاران خارجی نداریم.

استاندار آذربایجان شرقی، ترسیم نقشه راه مشخص را از نکات کلیدی سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: گسترش همکاری‌ها مستلزم داشتن هماهنگی و برنامه مدون میان سرمایه گذار و طرف قرارداد می باشد که ما نیز در حد توان برای پشتیبانی و تسهیل‌گری در این خصوص تلاش می‌کنیم.

وی ادامه داد: تبریز و استان آذربایجان شرقی از نظر نیروی انسانی متخصص و دانش‌بنیان دارای ظرفیت بسزایی است و یکی از استان.های برتر در این حوزه به شمار می رود؛ لذا شما به عنوان سرمایه گذار می توانید با انتقال تکنولوژی به استان و با بهره گیری از این منابع انسانی متخصص و مواد اولیه، منافع هر دو طرف را تامین کنید.

خرّم ادامه داد: امیدوارم این دیدار و در ادامه آن سرمایه‌گذاری شما در حوزه نفت و گاز و تولید فراورده‌های نفتی، فتح بابی باشد برای حضور سایر شرکت‌های حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در استان آذربایجان شرقی و موجبات همکاری‌های نفت‌پایه را فراهم کند.

استاندار آذربایجان شرقی، وجود زیرساخت‌های ریلی و جاده ترانزیتی میان دو کشور را از مزایای توسعه روابط تجاری دو کشور برشمرد و افزود: امیدوارم انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری، منجر به اقدام و حرکتی موثر به سمت ایجاد هاب صادراتی میان ایران و ترکیه باشد و ما این قول را می دهیم که ایمنی و امنیت سرمایه گذاری شما را تامین کنیم.

گفتنی است گروه سرمایه‌گذاری ترکیه‌ای به منظور سرمایه‌گذاری در حوزه تولید فراورده‌های نفتی و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سازمان همیاری شهرداری‌های استان به تبریز سفر کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه