English

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان آذربایجان شرقی:

کتاب فعالیت‌ها و خاطرات قضات انقلابی آذربایجان شرقی منتشر می شود

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان آذربایجان شرقی گفت: تلاش می‌کنیم کتابی با موضوع فعالیت‌ها و خاطرات قضات انقلابی استان آذربایجان شرقی که مسئولیت محاکمه اعضای گروهک‌های ضدانقلاب را برعهده داشتند، تهیه و منتشر کنیم.

 کتاب فعالیت‌ها و خاطرات قضات انقلابی آذربایجان شرقی منتشر می شود

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، سرهنگ پاسدار محمدجواد عقلمندی با اشاره به نقش حقوقدانان در تحکیم مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: حقوقدانان نه‌تنها در جریان مبارزه با رژیم ستمشاهی حضور فعالی داشتند، پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در زمینه آماده‌سازی و تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ایجاد نظام قضایی جدید مبتنی بر قوانین اسلامی که مورد خواست مردم و در راستای شعار تحقق عدالت اسلامی بود، نقش مهمی ایفا کردند که چهره شاخص این راه، شهید آیت‌الله «بهشتی» است.

وی افزود: همچنین نقش ویژه حقوقدانان در سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی، محاکمه و مجازات سران رژیم سابق و عوامل ضدانقلاب بود که به نظر می‌رسد این نقش مهم و تاثیرگذار آن‌ها مغفول واقع شده است؛ بنابراین یکی از برنامه‌های سازمان بسیج حقوقدانان استان شناسایی و تجلیل از همین قضاتی است که در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی با شجاعت و قاطعیت به مقابله با عوامل ضدانقلاب پرداختند.

«عقلمندی» تاکید کرد: تلاش می‌کنیم در این زمینه کتابی با موضوع فعالیت‌ها و خاطرات قضات انقلابی استان آذربایجان شرقی که مسئولیت محاکمه اعضای گروهک‌های ضدانقلاب را برعهده داشتند، تهیه و منتشر کنیم تا هم عموم مردم با مجاهدت‌های آن‌ها بیش‌تر آشنا شوند و هم به‌عنوان الگویی برای قضات جوان شناسانده شوند؛ چراکه تفکر انقلابی یکی از ضروریات بوده و لازم است نسل جدید قضات ما بتوانند در بزنگاه‌های تاریخی حکمی که به سود مصالح کشور و انقلاب اسلامی است، صادر کنند.

وی در پاسخ به این سوال که میراث شهید آیت‌الله «بهشتی» برای حقوقدانان امروز کشور چیست؟ گفت: مهم‌ترین میراث شهید آیت‌الله «بهشتی» قانون اساسی جمهوری اسلامی و نظام قضایی فعلی است و ما اگر بخواهیم میراث‌دار خوبی برای این شهید والامقام باشیم، باید بکوشیم تا سیستم قضایی‌مان مقتدر، باسواد و انقلابی باشد؛ یعنی شهید «بهشتی» در عین حال که از عطوفت و مهربانی و تخصص برخوردار بود، انقلابی‌گری وی نیز بسیار مشهود بود.

«عقلمندی» افزود: امروز اگر به نقطه‌ای برسیم که دادگستری ما به شکلی باشد که مردم مطمئن باشند با مراجعه به دادگاه، داد آنان ستانده خواهد شد، میراث‌دار خوبی برای شهید «بهشتی» بوده‌ایم.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان آذربایجان شرقی درباره برنامه‌های این سازمان برای هفته قوه قضائیه، اظهار داشت: برنامه‌های مختلفی در جهت گرامیداشت این هفته درحال انجام است که دیدار با قضات بسیجی و برگزاری همایش بررسی و افشای حقوق‌بشر آمریکایی از آن جمله است.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج حقوقدانان در طول سال هم برای عموم مردم و هم برای قشر حقوقدان استان آذربایجان شرقی اقدام به ارائه خدمات می‌کند، گفت: شناسایی و تقویت قضات انقلابی و برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانش‌آموختگان حقوق، عمده‌ترین برنامه سازمان بسیج حقوقدان برای مخاطبان خاص حقوقی است.

عقلمندی افزود: راه‌اندازی اولین کلینیک حقوقی بسیج در سطح کشور برای ارائه مشاوره حقوقی رایگان، حضور وکلا و مشاورین بسیجی در مساجد و نماز جمعه، طرح هر مسجد یک حقوقدان و طرح حقوقیاران (شامل معرفی وکلا و مشاورین به حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج برای راهنمایی بسیجیان) از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج حقوقدانان استان آذربایجان شرقی در راستای ارائه خدمات به عموم شهروندان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه