English

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز:

شیوه نامه پیوست فرهنگی برای پروژه‌های عمرانی شهرداری تبریز تدوین شود

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی تبریز گفت: شیوه نامه پیوست فرهنگی برای پروژه‌های عمرانی شهرداری باید تدوین و پس از تصویب در شورا برای اجرا به شهرداری ابلاغ شود.

شیوه نامه پیوست فرهنگی برای پروژه‌های عمرانی شهرداری تبریز تدوین شود

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، حکیمه غفوری در بیست و نهمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی تبریز اظهار داشت: بهتر است در این پیوست رسته‌های فعالیت در فرهنگسراها به‌ صورت دقیق مشخص شود.

وی با اشاره به اهمیت تدوین این پیوست برای پروژه های عمرانی، اظهار داشت: بهتر است این آیین‌نامه در کمیته کارشناسی تکمیل و بازبینی شود و برای تصویب در جلسه بعدی این کمیسیون بررسی شود.

دبیر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه پیشنهاد کرد طرح پیوست فرهنگی برای پروژه‌های عمرانی برای موضوعات مربوط به تمامی حوزه‌ها مانند شهرسازی هم لحاظ شود.

روح‌الله دهقان‌نژاد، با بیان اینکه در زمان کنونی ساختمان های تبریز با نماهای رومی ساخته می شود، افزود: با تدوین این پیوست در حوزه شهرسازی می توان به موارد مربوط به این حوزه نیز رسیدگی کرد.

وی با اشاره به اینکه نگاه فرهنگی در حوزه شهرداری کمی ضعیف است و باید ظرفیت‌های موجود تقویت شود تا این مهم مورد توجه ویژه قرار گیرد، اظهار داشت: بهتر است پروژه‌های عمرانی ساده هم پیوست فرهنگی داشته باشد تا در ظرفیت‌های بزرگ نیز بتوان اقدامات موثری اتخاذ کرد.

دهقان‌نژاد، ادامه داد: در این طرح بستر تعریف، سازمان متولی مشخص و هدف‌گذاری تعیین شود.

سیدکاظم زعفرانچیلر، نائب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه گفت: در تدوین این پیوست باید از متخصصان استفاده کرد و راهبردها و زمان اجرای آن تعیین شود تا در موعد مقرر به سرانجام رسد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه گفت: بحث پیوست‌نگاری اجتماعی جزو الزاماتی بوده که در قوانین هم لحاظ شده است و نمونه‌های این طرح نیز وجود دارد.

روح‌الله رشیدی، افزود: باید در تمامی پروژه‌های عمرانی مشاوره و پیوست باشد ولی به این موضوع اعتنایی نمی‌شود و حتی پیوست‌های ترافیکی هم در نظر گرفته نمی‌شود.

وی اظهار داشت: پیشنهاد می شود در کمیته کارشناسی جزئیات موضوع لحاظ و در جلسه بعدی ارائه و نسبت به آن زمان برای تدوین تعیین شود.

غلامرضا احمدی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه تدوین شیوه‌نامه زمان‌بر است، گفت: این طرح ابتکاری نبوده و قوانین بالادستی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه