English

برگزیدگان سوگواره ادبی "ام المومنین" در تبریز معرفی شدند

آیین اختتامیه و معرفی نفرات برتر نخستین سوگواره ادبی "ام المومنین" در تبریز برگزار شد.

برگزیدگان سوگواره ادبی "ام المومنین" در تبریز معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، در مراسم اختتامیه این سوگواره، هیات داوران از میان ده ها اثر ارسال شده به دبیرخانه در بخش ترکی رضا غلامپور را به عنوان نفر اول و حسین فتاحی را به عنوان برگزیده معرفی کرد.

در بخش فارسی نیز ابراهیم قبله آرباطان به عنوان نفر اول و حسن زرنقی،‌ رقیه هژبری، لیلا حسین‌نیا و شیوا فیروزی به عنوان نفرات برگزیده شناخته شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی دراین آیین با اشاره به اینکه معرفی الگوهای شاخص، رسالت اهالی فضل و فرهنگ و ادب است، اظهار داشت: بعضی از ملت‌ها که تاریخ چندان قدرتمندی هم ندارند با ساختن اسطوره‌ها و الگوهای نمادین سعی در الگودهی به جامعه هستند و این در حالی است که تاریخ غنی و قوی اسلام و ایران الگوهای فراوان و جاودانه ای را در دامان خود پرورانده و بالنده ساخته است.

سید قاسم ناظمی خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه (س) بانوی بزرگ اسلام و ام المومنین است و باید بیش از این در آثار هنری و ادبی به ابعاد شخصیتی و سیره ای بانوی حامی دین نبوی پرداخته شود.

سوگواره ادبی ام المومنین با هدف تولید آثار در رابطه با شخصیت متعالی حضرت خدیجه کبری سلام‌الله علیها بانوی بزرگ اسلام، در دو بخش زبان ترکی و فارسی ویژه شاعران آذربایجان شرقی برگزار شد و مناقب، مصائب، مراثی، حیات طیبه و ابعاد شخصیتی حضرت ام‌المومنین موضوعات محوری این سوگواره بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه