English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

تقویت زیرساخت های هنر نمایش در آذربایجان شرقی از اولویت های ارشاد استان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، تقویت زیرساخت های هنر نمایش در استان را از رویکردهای اصلی این اداره کل عنوان کرد.

تقویت زیرساخت های هنر نمایش در آذربایجان شرقی از اولویت های ارشاد استان است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، سید قاسم ناظمی در آیین اختتامیه سی و سومین جشنواره تئاتر استانی اظهار داشت: نشاط اجتماعی و روانی جامعه با فعالیت‌های فرهنگی و هنری تضمین می‌شود و از این رو اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در برهه کنونی که جامعه زیر تیغ کرونا قرار گرفته و این مسئله به چالشی روحی و روانی برای مردم تبدیل شده، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در دو سال اخیر اصلی‌ترین قشری که از گسترش کرونا دچار آسیب جدی شده‌اند،‌  اهالی فرهنگ و هنر هستند چون هیچ مجموعه دیگری به اندازه حوزه فرهنگ و هنر نیاز به انس و همنشینی و هم سخنی با مخاطب ندارد و کرونا این امکان همراهی و همنشینی را محدود کرده است.

ناظمی در ادامه به برگزاری جشنواره تئاتر استانی اشاره کرد و گفت: این جشنواره علیرغم محدودیت‌های یاد شده امسال نیز سی و سومین دوره خود را طی کرده و سعی شد که کرسی آذربایجان‌شرقی در جشنواره تئاتر فجر خالی نماند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، تقویت زیرساخت های هنر نمایش در استان را از رویکردهای اصلی این اداره کل برشمرد و ایجاد فضای مناسب برای فعالیت هنرمندان نمایش استان در مجموعه فرهنگی هنری تربیت و ایحاد زمینه برای استفاده از مجموعه فرهنگی 22 بهمن را از اقدامات انجام یافته در این راستا عنوان کرد.

وی توجه به شهرستانها و تقویت زیرساخت های این هنر در شهرستانها را از دیگر رویکردهای این اداره کل برشمرد و گفت: در این راستان نیز در طی ماه های گذشته چندین جشنواره با گستره ملی در شهرستان های استان برگزار شده و در ایام دهه فجر نیز شاهد برگزاری جشنواره های متعدد تئاتر در شهرستانهای استان هستیم.

ناظمی در ادامه خواستار همراهی اهالی تئاتر استان برای برگزاری جشنواره تئاتر ترکی آذربایجانی شد و  گفت: این پتانسیل در حوزه هنر نمایش و فعالان این عرصه در استان وجود دارد و امیدواریم شاهد برگزاری این جشنواره با قدرت و قوت در استان باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در پایان گفت: اهالی تئاتر استان تدبیری بیاندیشند تا ظرفیت بالای هنر تئاتر استان  در سطح ملی نیز نمود یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه