English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

اکران فیلم های جشنواره فیلم فجر در تبریز باعث رونق سینما های استان می شود/جشنواره سراسری تئاتر رضوی افتتاح می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت:جشنواره سراسری تئاتر رضوی همزمان با 29 بهمن افتتاح خواهد شد و در این رویداد بیش از 100 هنرمند شرکت خواهند داشت.

اکران فیلم های جشنواره فیلم فجر در تبریز باعث رونق سینما های استان می شود/جشنواره سراسری تئاتر رضوی افتتاح می شود

به گزار خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، سید قاسم ناظمی در نشست خبری با خبرنگاران که با محوریت تبیین برنامه های دهه فجر و با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران ماهیتی فرهنگی دارد و از این رو آیین‌های گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر نیز باید با رویکردی فرهنگی برگزار شود؛ ما نیز تلاش کرده ایم تا دهه فجر امسال در استان ما رنگ و بوی فرهنگ و هنر به خود بگیرد و با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته امسال در تبریز و شهرستانهای استان شاهد برگزاری چندین رویداد فرهنگی و هنری با گستره ملی خواهیم بود.

وی افزود: بنیانگذار انقلاب اسلامی، رهبر انقلاب و در مجموع فرهیختگان انقلاب  همه اهل تفکر و فرهنگ بوده و هستند و شایسته است در چنین انقلابی که ماهیت و ذاتی فرهنگی دارد به امر فرهنگ و هنر توجه ویژه‌ای وجود داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه، باید در ایام‌الله دهه فجر، رنگ و بوی هنر نسبت به سایر حوزه ها پررنگ‌تر و غالب‌تر باشد، اظهار داشت: مردم ایران اسلامی با رویکردی فرهنگی در این انقلاب درخشیده‌اند و از این رو امسال با همکاری اهالی فرهنگ و هنر و انجمن های هنری تلاش کرده‌ایم رویداد های مختلفی را با محوریت فرهنگ و هنر برگزار کنیم تا جلوه‌ فرهنگ و هنر نسبت به سال های گذشته مشهودتر باشد.

ناظمی در ادامه آذربایجان و تبریز را از پایگاه ها‌ی جدی انقلاب اسلامی در کشور برشمرد و گفت: در طول تاریخ آذربایجان نقش مهمی را در جریان سیاسی و فرهنگی کشور بر عهده داشته و باید این حوزه مورد توجه قرار گیرد و سمت و سوی آن به سمت توسعه استان طراحی شود.

وی، تصریح کرد: برای توسعه ابزارهایی مورد نیاز است، اما به جرات می‌توان گفت مهمترین ابزار برای توسعه یک ملت، فرهنگ است و به عبارتی مسیر توسعه سیاسی و اجتماعی و اقتصادی از فرهنگ می‌گذرد.

ناظمی، تاکید کرد: باید حوزه فرهنگ را جدی‌تر بگیریم و به گونه ای عمل کنیم که در سیاست‌گذاری‌های کلان به دنبال اعتلای فرهنگ باشیم. در این صورت است که می‌‌توانیم در برابر وزیدن بادهای مسموم بایستیم و مقابله کنیم.

وی گفت: بدون شک اهالی سیاست نمی‌توانند چنین نقشی را ایفا کنند چون آنها درگیر وضعیت حال هستند، در حالی که اهالی فرهنگ و هنر می‌توانند با آینده نگری، چشم انداز ها و افق‌های روشنی را برای تعالی و بالندگی کشور ترسیم نمایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار امیدواری کرد تا ایام دهه فجر فرصتی برای تبیین اهمیت فرهنگ و هنر در جامعه باشد.

وی با اشاره به برنامه های این اداره کل در ایام الله دهه فجر اظهار داشت: بیش از 50 برنامه فرهنگی هنری در تبریز و شهرستان های مختلف در سطح محلی، استانی و ملی برگزار خواهد شد که برگزاری جشنواره فیلم فجر همزمان با تهران در تبریز یکی از این آیین‌هاست.

وی افزود: اکران همزمان فیلم های جشنواره فیلم فجر در تبریز باعث رونق سینما های استان و تحقق عدالت فرهنگی می شود.

ناظمی افزود: برگزاری جشنواره موسیقی فجر در سالن های مختلف استان، برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر همزمان با تهران در تبریز، برگزاری جشنواره کالاهای فرهنگی فیروزه، برگزاری جشنواره سراسری تئاتر رضوی و دهها برنامه دیگر از جمله آیین های ویژه ایام الله دهه فجردر استان است.

وی ادامه داد: جشنواره سراسری تئاتر رضوی همزمان با 29 بهمن افتتاح خواهد شد و در این رویداد بیش از 100 هنرمند شرکت خواهند داشت.

گفتنی است در ادامه این نشست پرسش و پاسخ درخصوص مسائل فرهنگی استان از سوی خبرنگاران و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صورت گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه