English

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی خبرداد:

تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی استان آذربایجان شرقی در ایام نوروز

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی از آغاز طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در استان خبر داد.

تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی استان آذربایجان شرقی در ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، امیرحسین بهداد اظهار داشت: طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در آذربایجان شرقی با حضور ۶۳ اکیپ ثابت و سیار از از ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ آغاز شده است و تا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ ادامه دارد.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح افزایش نظارت و ارتقاء کیفیت مواد خام دامی از کشتارگاه‌های دام و طیور تا مراکز بسته‌بندی و عرضه شامل قصابی‌ها و مرغ‌فروشی‌ها است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی افزود: روزانه سه هزار رأس دام سبک، پنج هزار دام سنگین و حدود ۱۲۰هزار قطعه طیور در آذربایجان شرقی ذبح می‌شوند که این نظارت‌ها از مرحله کشتار در کشتارگاه‌های استان تا عرضه در بازار و سبد غذایی مردم به طور دقیق انجام می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۲۸ کشتارگاه در استان گفت: از این تعداد ۱۷ کشتارگاه دام صنعتی (پنج واحد) و غیرصنعتی و ۱۱ کشتارگاه طیور هستند که ناظران بهداشتی، شرعی و اکیپ‌های طرح کنترل و نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی از صفر تا ۱۰۰ فعالیت آن‌ها نظارت دارند.

بهداد خاطرنشان کرد: بازرسان اداره کل دامپزشکی استان در این کشتارگاه‌ها بر تمام مراحل کشتار از مرحله ذبح تا پوست کنی، ثبت مهر کشتارگاه، صدور مجوز خروج از کشتارگاه پس از مرحله پیش سرد، قطعه بندی و عرضه در ۱۰ هزار مرکز توزیع فرآورده‌های گوشتی بازار نظارت کامل دارند.

وی از مردم خواست برای ارسال گزارش تخلفات واحد‌های مختلف صنفی در این خصوص با شماره‌های تلفن ۱۵۱۲ و ۳۴۴۴۵۰۰۰ تماس بگیرند و موارد تخلف را به صورت شبانه روزی گزارش کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه