English

فرمانده سپاه عاشورا:

بسط فرهنگ ایثار توطئه دشمنان را خنثی می‌کند

فرمانده سپاه عاشورا با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، گفت: بسط این فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی تمامی توطئه های دشمنان را خنثی می‌کند.

بسط فرهنگ ایثار توطئه دشمنان را خنثی می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج از آذربایجان شرقی، سردار اصغر عباسقلی زاده در جلسه هماهنگی برگزاری سالگرد شکست محاصره سوسنگرد در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: همه آحاد کشور باید با همکاری تنگاتنگ در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در فضای مجازی و انتقال آن به نسل کنونی اقدامات عملی انجام دهند، چون ترویج این فرهنگ غنی، جامعه را از آسیب‌های مختلف اجتماعی مصون داشته و باعث شکست و نابودی دشمنان می‌ شود.

فرمانده سپاه عاشورا انقلاب اسلامی را مقدس‌ترین انقلاب روی زمین در تاریخ بشریت دانست که باعث عزت و افتخار مردم ایران زمین شد.

عباسقلی زاده با اشاره به اینکه آزادسازی شهر سوسنگرد موضوعی حیاتی در طول دوران هشت سال دفاع مقدس بود، اظهار داشت: رزمندگان آذربایجانی از همان آغاز جنگ در جبهه ها حضوری فعال و گسترده داشتند و نقش‌آفرینی در شکست محاصره سوسنگرد از بزرگ ترین افتخارات آذربایجان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اطاعت‌ پذیری رزمندگان و آحاد مردم از ولایت فقیه، یادآوری کرد: بعد از فرمایش حضرت امام خمینی (ره)، رزمندگان اسلام به خصوص رزمندگان دلاور آذربایجانی سوسنگرد را آزاد کردند که نمونه‌ ای بارز از  اطاعت‌پذیری از ولایت فقیه است.

عباسقلی‌زاده بر ضرورت برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تأثیرگذار در سطح جامعه تاکید و اضافه کرد: ایجاد دیوارنگار شهدا، تشریح عملیات‌ها در قالب روزنامه‌های دیواری مدارس، استفاده از تصاویر شهدا در پارک‌ها، ایجاد نمایشگاهی در شأن شهدای سوسنگرد و بزرگداشت های یاد و خاطره شهدا می‌تواند در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل کنونی موثر باشد.

وی با اشاره به عزت و غیرت رزمندگان آذربایجان شرقی در طول هشت سال دفاع مقدس، گفت: رزمندگان آذربایجانی از همان آغاز جنگ در جبهه حضور داشتند و در عملیات شکست محاصره سوسنگرد دلاوری و جان فشانی های ماندگار از خود به یادگار گذاشتند.

عباسقلی زاده با اشاره به موفقیت‌ها و افتخارات به عمل آمده در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت، ابراز امیدواری کرد با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، شاهد خنثی‌سازی توطئه‌ دشمنان در تمامی زمینه‌ها و ایجاد جامعه سالم باشیم.

وی از برنامه‌های پیش بینی شده اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی برای گرامیداشت سالروز حماسه آزادسازی سوسنگرد قدردانی و نسبت به اجرای این برنامه‌ها به نحو شایسته تاکید کرد.

 سرپرست اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی نیز در این نشست از برگزاری تعداد ۳۰ عنوان برنامه محوری برای گرامیداشت سالروز آزادسازی سوسنگرد در سطح استان خبر داد و گفت: انتظار می‌رود تمامی نهادها در اجرای برنامه‌ها و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنند.

سرهنگ محمد حرمتی با بیان اینکه آزادسازی سوسنگرد یکی از وقایع حماسی در تاریخ کشور است، اظهار داشت: آزادسازی سوسنگرد در ۲۶ آبان سال ۱۳۵۹ بعد از فرمایش حضرت امام خمینی (ره) انجام شد و ما نباید از نقش بی‌بدیل شهدای آذربایجان شرقی همچون آیت الله مدنی، مرتضی یاغچیان، علی تجلایی، محمد مهدی مهدوی، ناصرالدین نیکنام، نادر برپور، کریم مسافری و سایر شهدا غافل شویم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه