English

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری:

عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای دستاوردی بزرگ برای نظام اسلامی است/ دولت سیزدهم از اشتباهات دولت گذشته در مذاکرات و برجام درس عبرت بگیرد

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت: باید دولت سیزدهم از اشتباهات دولت گذشته در مذاکرات و برجام درس عبرت بگیرد تا اینکه در مذاکرات فریب آمریکایی ها و غربی ها را نخورد.

عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای دستاوردی بزرگ برای نظام اسلامی است/ دولت سیزدهم از اشتباهات دولت گذشته در مذاکرات و برجام درس عبرت بگیرد

به گزارش خبرگزاری موج از آذربایجان شرقی، آیت الله محسن مجتهدشبستری با تبیین دستاوردهای پذیریش عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای اظهار داشت: عضویت ایران در پیمان ها و سازمان هایی که از چندین کشور همسایه و آسیایی که نظر جغرافیایی، آداب و رسوم، فرهنگ و زبان اشتراکات زیادی با هم دارند، بسیار مفید خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: نشست ها و اجلاسیه های میان سران کشورهای آسیایی از جهات اقتصادی، منافع فرهنگی و روابط اجتماعی برای کشور ایران مفید و نتیجه بخش است.

وی با بیان اینکه پذیرش عضویت دائمی ایران در سازمان همکاری شانگهای دستاوردی بزرگ و مهمی برای کشور محسوب می شود، افزود: سفر آیت الله رئیسی به تاجکیستان، سفر خوب و مناسبی بود و امیدواریم مردم ایران و کشورهای همسایه نتایج این گونه  همکاری ها را مشاهده کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز داشت: آیت الله رئیسی به عنوان رییس جمهور ایران، سخنان مناسبی در نشست سران سازمان همکاری شانگهای ارائه داد، همچنین وی با سران کشورهای آسیایی برای ایجاد روابط اقتصادی و فرهنگی، گفت و گوهای دوجانبه داشته است.

وی با اینکه برجام و مذاکرات ایران با آمریکا و کشورهای غربی، هیچ ثمره ای برای ملت ایران در بر نداشته، افزود: رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کردند که به آمریکایی ها و غربی‌ها اطمینان ندارم و به مذاکرات با آنها خوش‌بین نیستم، اما پس از مذاکرات با آنها مشخص شد که قضیه برجام به ضرر منافع ملی کشور تمام شده است.

آیت الله مجتهدشبستری ابراز داشت: دولتمردان گذشته چندین سال وقت دیپلماسی کشور را بر سر مذاکرات با آمریکایی ها و اروپایی‌ها صرف کردند و در نهایت تمام رفت و آمدها بی نتیجه و بی ثمر ماند، در حالی که آنها می توانستند با عضویت در کنوانسیون های مختلف، روابط ایران با کشورهای همسایه را بهبود بخشند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در قانون اساسی کشور بر ایجاد همکاری و روابط حسنه اقتصادی و فرهنگی با کشورهای همسایه و دوست تأکید شده، افزود: روابط با کشورهایی که سابقه خصومت، عهد شکنی و دشمنی با نظام اسلامی ایران دارند، در قانون اساسی منع شده و همچنین در عمل نیز مردم شاهد بی نتیجه ماندن مذاکرات برجامی بودند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز داشت: باید دولت سیزدهم از اشتباهات دولت گذشته در مذاکرات و برجام درس عبرت بگیرد تا اینکه در مذاکرات فریب آمریکایی ها و غربی ها را نخورد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه