English

در گفت و گوی اختصاصی با موج اعلام شد؛

شرکت آبفار آذربایجان شرقی برای ۳۲۵ هزار مشترک آب تامین می کند

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستائی آذربایجان شرقی جمعیت تحت پوشش این شرکت را 899 هزار و 381 نفر در قالب 21 شهرستان عنوان کرد.

شرکت آبفار آذربایجان شرقی برای 325 هزار مشترک آب تامین می کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج در آذربایجان شرقی، ابراهیم عباسپور در گفت و گوی اختصاصی خود با خبرنگار ما در تبریز، اظهار کرد: تعداد یک هزار و 363 روستا نیز در سطح استان از خدمات شرکت آبفار آذربایجان شرقی بهره مند هستند.

وی تعداد روستاهائی که فاقد شبکه هستند ولی آبرسانی به آنها بصورت سیار انجام می شود را نیز 37 روستا اعلام کرد و گفت: در حال حاضر تعداد 104 مجتمع نیز در سطح استان خدمات رسانی دارند که در این میان مجتمع آبرسانی شهید لشگری کلیبر با پوشش آبرسانی به 96 روستا، بزرگترین مجتمع آبرسانی استان محسوب می شود.

عباسپور همچنین تعداد کل مشترکان شرکت آب و فاضلاب روستائی را 313 هزار و 669 مشترک اعلام کرد و افزود: از این میزان 299 هزار و 598 مشترک، خانگی و تعداد 14 هزار و 71 مشترک هم غیرخانگی هستند.

وی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی از یک هزار و 245 منبع مختلف در سطح استان، آب استحصال و برای یک هزار و 363 روستا تامین آب می کند.

وی سهم منابع آب را 80 درصد مربوط به چاه، چشمه، قنات، رودخانه و چاه های اجاره ای از کشاورزان و اشخاص، 11 درصد از شرکت آب منطقه ای و 9 درصد از شرکت آب و فاضلاب شهری اعلام کرد.

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آبفار در خصوص تصفیه خانه های آب روستائی استان نیز گفت: تصفیه خانه شهید لشگری کلیبر با ظرفیت 100 لیتر در ثانیه، تصفیه خانه شهید دهقان مراغه با ظرفیت 100 لیتر در ثانیه و همچنین تصفیه خانه قلعه چای عجب شیر نیز با ظرفیت 20 لیتر در ثانیه فعالیت دارند.

این مقام مسوول از سه تصفیه خانه کندوان، جانانلو و لیقوان به عنوان تصفیه خانه های فاضلاب روستائی استان نام برد و به شناسنامه دار کردن یک هزار و 117 منبع تامین کننده آب در قالب سامانه لیمس ( شناسنامه کیفی ) و در قالب سامانه سپتا ( شناسنامه مکانی و فنی ) جهت کنترل و پایش کیفیت آب توسط شرکت آبفار استان اشاره کرد.

ابرهیم عباسپور ضمن تاکید و پیشنهاد بر سازگاری با کم آبی به منظور جایگزینی با خشکسالی، دلایل خود را در این راستا متکی بر عواملی همچون کمبود، بحران بازده مصرف، انشعابات غیرمجاز، افزایش چاه های غیرمجاز و استفاده بی رویه از منابع زیرزمینی برشمرد.

وی با اشاره به عملکرد شرکت آبفار استان در جریان زلزله اخیر، گفت: 16 روستا در شهرستان سراب و 21 روستا نیز در شهرستان میانه دچار آسیب در شبکه آبرسانی شده بودند که با اقدامات فوریتی متخصصان و کارشناسان آبفار، انشعابات در حداقل زمان ممکن برقرار و خدمات بصورت کاملا رایگان در اختیار هم استانی های مناطق زلزله زده قرار گرفت.

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستائی آذربایجان شرقی، هزینه هر ست وسایل برای انشعاب را 30 میلیون ریال اعلام کرد و توزیع 100 ست انشعاب را که بطور رایگان و با حمایت مدیرعامل محترم شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی تامین و برای استفاده مشترکان آسیب دیده در زلزله نصب شد، نکته عطفی در بروزرسانی شبکه آبرسانی روستائی طی 25 سال اخیر دانست.  

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی