سرخط خبرها
  • هشدار تداوم گرمای غیرمعمول در کشور
  • آغاز فعالیت ۱۰۱ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری در پایتخت
  • آغاز ثبت‌نام سفر اربعین در سامانه سماح از ۹ تیرماه
  • جاده چالوس و آزادراه تهران ـ شمال یک‌طرفه شد
  • هیچ مجوزی برای کشت خشخاش صادر نشده است
  • مترو و اتوبوس در پایتخت تا ۱۹ تیر رایگان شد
  • تعطیلی میادین میوه و تره‌بار تهران در روز تاسوعا و عاشورا
  • رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی ۳ نمره منفی دارد
  • فرودگاه عسلویه از شنبه ششم تیرماه جاری بازگشایی می‌شود
  • فریدزاده: «سفیر» باعث آشتی دادن قشر مذهبی با سینما شد
  • ادعای اکسیوس: محدودیت سفر تیم ملی ایران به آمریکا کاهش یافت
  • اینفانتینو: جام قهرمانی را با ترامپ به تیم قهرمان اهدا خواهیم کرد
  • رکورد تاریخی رونالدو در جام جهانی ۲۰۲۶
  • سد کرج در آستانه سر ریز شدن
  • جملهٔ فارسی نخست‌وزیر پاکستان خطاب به پزشکیان، غم شما غم ماست
  • هشدار دادگستری تهران درباره پیامک‌های جعلی خدمات دولتی
  • بورس دوباره صعودی شد
  • اختلال گسترده در شبکه بانکی کشور
  • دانشمندان چینی پرینت سه‌بعدی‌ای اختراع کردند که فقط با نور، اشیا را در ۰.۶ ثانیه می‌سازد
  • مجله اشپیگل آلمان: ۹۲ درصد مردم اسرائیل، ایران را پیروز جنگ می‌دانند

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت اعلام کرد

اعزام تیم بهداشتی از وزارت بهداشت به مکه و مدینه

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت از اعزام تیم بهداشتی از وزارت بهداشت به مکه و مدینه خبر داد و گفت: این تیم رابط بین هیات پزشکی حج و وزارت بهداشت است.

مهدی گویا

 به گزارش خبرگزاری موج، محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت درباره تمهیدات بهداشتی زائرین در سفر به حج گفت: معاونت بهداشتی وزارت بهداشت از ۴ ماه قبل برنامه ریزی های بهداشتی لازم را با هیات پزشکی حج و زیارت آغاز کرده است تا افرادی که به مناسک حج مشرف می شوند، با اطمینان خاطر به سفر خود پرداخته و دچار بیماری هایی که امکان سرایت به دیگران دارند، نشوند.

وی افزود: بر همین اساس هماهنگی ها و اقدامات مقتضی انجام شده است و برای این منظور، یک تیم بهداشتی از سوی معاونت بهداشتی وزارت بهداشت به حج عزیمت کرده و در دو شهر مکه و مدینه مستقر خواهد شد.

گویا ادامه داد: این تیم بهداشتی، در حقیقت نقش رابط بین وزارت بهداشت و هیات پزشکی حج را برعهده دارد و علاوه بر آموزش زائرین و کمک به اقدامات کنترلی بهداشتی، به طور مداوم با معاونت بهداشتی وزارت بهداشت در تماس است و تبادل اطلاعات می کند. 

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه مبنای اقدامات پیشگیرانه وزارت بهداشت گزارش هایی است که سازمان جهانی بهداشت برای کشورها ارسال می کند، تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی براساس این گزارش ها از کشورها می خواهد تا زائرین را نسبت به پیشگیری از بیماری واگیر آگاه کرده و آموزش های موردنیاز را بدهند، تا زائرین قبل ازعزیمت، در طی ایام حج و بعداز بازگشت با استفاده از آن توصیه ها، سلامت خود را حفظ کنند. 

وی خاطر نشان کرد: سازمان بهداشت جهانی در آخرین گزارشی که به کشورها فرستاده است، راجع به چند بیماری واگیر توصیه هایی کرده است که از جمله آنها می توان به بیماری های mers، بیماری کرونا ویروس خاورمیانه، وبا، اسهال و بعضی از بیماری های قابل پیشگیری با واکسن اشاره کرد که برای پیشگیری از این بیماری ها اقدامات و هماهنگی لازم با هیات پزشکی حج انجام شده است.

گویا گفت: سازمان بهداشت جهانی از کشورها خواسته است، تا در خصوص پیشگیری از بیماری ها آموزش ببینند و اقدامات مراقبتی در مورد این بیماری ها را افزایش دهند. 

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: تا آنجا که اطلاع داریم، عربستان سعودی، کشور میزبان، درمورد تمهیدات موردنیاز برای پیشگیری از بیماری ها اقدامات لازم را فراهم کرده و تمهیدات مناسبی درنظر گرفته است، ما نیز آمادگی هرگونه همکاری در این زمینه را داریم و امیدواریم حج امسال به خوبی سپری شود و زائرین به سلامت عزیمت کرده و بازگردند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری موج در محتوای آن هیچ نظری ندارد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه