سرخط خبرها
  • رونالدو: بازنشسته نمی شوم
  • رونالدو: بازنشسته نمی شوم
  • بازیگر سریال برکینگ بد مسلمان شد
  • ایران از تاریخ ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) تاکنون ۴۰ میلیون بشکه نفت خام صادر کرده است
  • وزیر ارشاد: ترامپ به چوپان دروغگو تبدیل شده
  • نایب رئیس کمیسیون کشاورزی: زمان گرانی نان نبود/ فشار نباید از جیب مردم جبران شود
  • دزدی در کمپ تیم ملی فوتبال انگلیس
  • تاج: ۵۰ هزار پرچم ایران برای سیاتل چاپ کردیم
  • دنیامالی: باید به باشکوه‌تر شدن مراسم وداع با رهبر شهید کمک کنیم
  • ۹ تیر، تشییع پیکر شهدای تفحص‌شده مدرسه شجره طیبه میناب
  • بقائی خطاب به روبیو: صلح با تداوم سیاست‌های آمریکا ممکن نیست
  • عزاداری ملی‌پوشان فوتبال ایران در شب تاسوعای حسینی
  • انتقاد وزارت صمت به افزایش بالای قیمت خودرو توسط ایران خودرو
  • چاقی کودکان و نوجوانان: تهدیدی خاموش برای سلامت نسل آینده
  • ثبت تردد ۶۰ هزار خودرو در آزادراه تهران ـ شمال
  • نایب قهرمانی تیم‌های ملی در جام هاکی روی یخ روسیه
  • پزشکیان شب عاشورا در حرم امام سخنرانی می‌کند
  • ترامپ مدعی شد بمباران مدرسه میناب و کشتار دانش‌آموزان کار ارتش آمریکا نبوده است
  • خلبان جنگنده آمریکایی: پهپادهای ایرانی با چینشی چون عروس دریایی و سفینه فضایی حرکت می‌کردند
  • شوک بزرگ برای جامعه اطلاعاتی آمریکا: خلبان جنگنده F-۱۵ ساقط شده در ایران برای اولین‌بار ازایران فاش کرد

فاطمه دانشور: کارگران ناراضی ماشینم را پنچر می کنند و روی آن خط می اندازند / مدیران اخلاقی عمل نمی کنند

روز گذشته اولین کنگره چهره های نامی صنعت و اقتصاد کشور با حاشیه های جالبی در مرکز همایش های مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران همراه بود. فاطمه دانشور عضو اتاق بازرگانی تهران از دست کارگرانش شکایت کرد که چون ناراضی هستند روی ماشین او را خط می اندازند و چرخ ماشین را پنچر می کنند!

ihbcCORL8OBy
  به گزارش امیرحسین چرایی خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج،فاطمه دانشور رئیس کمیسیون اخلاق کسب و کار و مسئولیت اجتماعی در اتاق بازرگانی ایران دبیر این همایش با نمایش چند اسلاید در خصوص مشکلات فعلی کشور گفت: در حال حاضر مهمترین مشکل فعلی کشور فقر شدید، بحران آب و فرار مغزها است. او با نمایش نموداری از شاخص های محیط کسب و کار در کشور و مقایسه آن ها بین سال ها ۹۱ و ۹۲ گفت: وضعیت محیط کسب و کار در این سال ها مدام در حال افول بوده کهبا بررسی کارشناسی شده آن متوجه می شویم کهمدیران به هیچ وجه در کشور اخلاقی عمل نمی کنند.عضو اصلاح طلب شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دیدگاهی که عوام مردم ایران نسبت به کارآفرینان دارند گفت: متاسفانه اغلب مردم ایران نسبت به کارآفرینان و قشر ثروتمند جامعه رفتاری منفعلانه دارند و با این دید به یک ثروتمند نگاه می کنند که با خوردن حق فقرا به این جایگاه رسیده است، درحالی که در کشورهای توسعه یافته مردم با این دید به ثروتمندان و کارآفرینان نگاه می کنند که آن شخص توانسته برای چندین نفر فرصت شغلی ایجاد کند. به عنوان مثال خود بنده به عنوان کارآفرینی که در حدود چهارصد فرصت شغلی را ایجاد کرده ام بعضا مشاهده کرده ام که کارگرانم به دلیل نارضایتی ماشینم را خط انداخته اند و یا لاستیکش را پنچر کرده اند.*در اتاق بازرگانی لابی گری نکردمرئیس کمیسیون اخلاق کسب و کار و مسئولیت اجتماعی در اتاق بازرگانی ایران در خصوص نحوه انتخابش در این سمت گفت: متاسفانه تعدادی از اعضای اتاق تلاش کردند تا با لابی گری بتوانند رای کسب کنند اما من به هیچ وجه فرصت لابی گری در اتاق بازرگانی تهران را نداشتم پس این سوال پیش می آید که من چطور توانستم به عنوان نفر اول رای بیاورم. زمانی که از بسیاری از اعضای اتاق پرس و جو کردم متوجه شدم من به این دلیل توانستم به عنوان نفر اول رای بیاورم، چون که یک خیّرم یعنی بسیاری از اعضا تنها به دلیل خیر بودنم به من رای دادند.*مسوولیت اجتماعی یعنی پاسخگویی به همهتایماز سید مصطفایی عضو کمیسیون اخلاق کسب و کار اتاق بازرگانی ایران با بررسی ویژگی های مسوولیت پذیری اجتماعی گفت: مسوولیتهای اجتماعی مدیران و بنگاهها عبارت است از الزام به پاسخ گویی و ارضا توقعات گروه های ذینفع خارجی اعم از مشتریان، تامین کنندگان، توزیع کنندگان، پاسداران محیط زیست و اهالی محل فعالیت واحد تولیدی و خدماتی، با حفظ منافع گروه های ذینفع داخلی اعم ازمالکان یا سهامداران و کارکنان واحد.[caption id = " attachment _ ۶۸۳۲۵ " align = " alignnone " width = " ۶۸۷ "]همایش تجلیل از چهره های نامی اقتصاد و صنعت[/ caption] او در ادامه سخنانش گفت: در نهایت مقصود از مسوولیت اجتماعی این است که چون سازمان ها تأثیر عمده ای بر سیستم اجتماعی دارند، لاجرم چگونگی فعالیت آنها باید به گونه ای باشد که در اثر آن زیانی به جامعه نرسد و در صورت رسیدن زیان، سازمانهای مربوطه ملزم به جبران آن باشند. به عبارت ساده تر، سازمان ها باید به عنوان جزیی مرتبط با نظام بزرگتر که در آن قرار دارند، عمل کنند، چون یک نظام فرعی از کل نظام اجتماعی را تشکیل می دهند. در پایان این مراسم پس از معرفی حامیان، به وسیله لوحی از آن ها تقدیر شد. نکته جالب در مورد مراسم این بود که انتظار می رفت حامیان کنگره چهره های نامی صنعت و اقتصاد کشور برندهای داخلی باشند اما مشاهده شد کهبرندهای معروف خارجی از حامیان این مراسم بودند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه