سرخط خبرها
  • تبدیل سالن لیگ ملت های والیبال به سونا با ۳۰ درجه گرما
  • هلال‌احمر برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان ونزوئلا اعلام آمادگی کرد
  • طرح ۵۶ بندی آلمان برای ممنوعیت حضور کودکان در فضای مجازی
  • اسکورت ۴ طرفه ایران در سیاتل
  • درخشش تیم ملی المپیاد جغرافیای ایران در رقابت‌های بین‌المللی
  • قوه قضائیه: خبر ممنوعیت شعار علیه آمریکا جعلی است
  • پیر ترین زن ایران در ۱۴۰ سالگی درگذشت
  • عارف: مردم اصلی‌ترین میزبانان بدرقه آقای شهید ایران هستند
  • رونالدو: بازنشسته نمی شوم
  • بازیگر سریال برکینگ بد مسلمان شد
  • ایران از تاریخ ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) تاکنون ۴۰ میلیون بشکه نفت خام صادر کرده است
  • وزیر ارشاد: ترامپ به چوپان دروغگو تبدیل شده
  • نایب رئیس کمیسیون کشاورزی: زمان گرانی نان نبود/ فشار نباید از جیب مردم جبران شود
  • دزدی در کمپ تیم ملی فوتبال انگلیس
  • تاج: ۵۰ هزار پرچم ایران برای سیاتل چاپ کردیم
  • دنیامالی: باید به باشکوه‌تر شدن مراسم وداع با رهبر شهید کمک کنیم
  • ۹ تیر، تشییع پیکر شهدای تفحص‌شده مدرسه شجره طیبه میناب
  • بقائی خطاب به روبیو: صلح با تداوم سیاست‌های آمریکا ممکن نیست
  • عزاداری ملی‌پوشان فوتبال ایران در شب تاسوعای حسینی
  • چاقی کودکان و نوجوانان: تهدیدی خاموش برای سلامت نسل آینده

اجرای طرح ملی «ارگونومی» در دستور کار دو وزارتخانه

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: اولین جلسه هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش در رابطه با ضرورت اجرای «طرح ملی ارگونومی» در مدارس و ایجاد مدرسه سالم برگزار شد.

AxBL1OeFJngh

به گزارش خبرگزاری موج، خسرو صادق نیت در این جلسه ضمن تاکید بر ضرورت اجرای ارگونومی در مدارس و ایجاد مدرسه سالم گفت: دانش آموزانی که به طور مکرر در مدرسه از وسایلی استفاده می‌کنند که با ابعاد آنتروپومتری آنها مغایرت دارد در آینده با بروز پیامدهای منفی از جمله خطر ابتلا به بیماری های اسکلتی عضلانی به ویژه در بزرگسالی مواجه خواهند شد.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت سلامت جسمی دانش آموزان حین تحصیل در مدرسه ادامه داد: یک دانش آموز ساعات طولانی در کلاس درس به سر می‌برد و تناسب میز و صندلی برای فراهم کردن آسایش و جلوگیری از مشکلات اسکلتی و عضلانی آنان امری ضروری و حیاتی است.

صادق نیت از ارائه پیشنهادی مبنی بر ورود الزامات و مقررات ارگونومیکی مرتبط با مدارس و دانش آموزان توسط مرکز سلامت محیط و کار، اضافه کرد: این مرکز پیشنهادات لازم را که در برنامه «زیر نظام تامین فضا، تجهیزات و فناوری نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی» که یکی از شش نظام سند تحول بنیادین نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش است به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ارائه کرده است.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت همچنین افزود: این برنامه بعد از تصویب شورای عالی آموزش و پرورش، شورای عالی انقلاب فرهنگی و با امضای رئیس جمهور به صورت قانون ابلاغ می‌شود. طبق قوانین، طراحی و ساخت فضا و تجهیزات آموزشی مرتبط با دانش آموزان نظیر؛ میز و صندلی، نیمکت و کوله پشتی و … باید بر اساس ابعاد و اندازه‌های آنتروپومتریکی دانش آموزان ایرانی و الزامات و استانداردهای ارگونومیکی انجام شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت؛ در این جلسه، مدیر کل دفتر فنی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، رئیس گروه معماری سازمان نوسازی، رئیس گروه توسعه بهداشت و ایمنی مدارس وزارت آموزش و پرورش، کارشناس مسئول دفتر تالیف کتب درسی ابتدایی و متوسطه نظری کتاب های درسی وزارت آموزش و پرورش، رئیس گروه خانواده و سلامت دفتر تالیف کتابهای درسی فنی حرفه ای و کار و دانش سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، نماینده دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی نماینده دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، کارشناس مسئول مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی کشور و نماینده دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت حضور داشتند.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه