وزیران خارجه عربستان و آمریکا درباره روند مذاکرات تهران و واشنگتن رایزنی کردند
وزیران خارجه عربستان سعودی و آمریکا در حاشیه نشست وزارتی شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا، آخرین تحولات منطقه از جمله روند مذاکرات میان واشنگتن و تهران، امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز و وضعیت لبنان و غزه را بررسی کردند.
، خبرگزاری واس گزارش داد که فیصل بن فرحان بن عبدالله، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، امروز در منامه با مارکو روبیو، وزیر امور خارجه آمریکا دیدار و گفتوگو کرد.
این دیدار در حاشیه نشست وزارتی میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا برگزار شد.
دو طرف در جریان این دیدار، تحولات منطقهای و بینالمللی را مورد بررسی قرار دادند که در صدر آن، توافق آمریکا و ایران و میزان پیشرفت حاصلشده در مذاکرات میان دو کشور قرار داشت.
وزیران خارجه عربستان و آمریکا همچنین بر اهمیت حفظ آزادی کشتیرانی بینالمللی در تنگه هرمز بدون اعمال محدودیت تأکید کردند.
در ادامه این گفتوگوها، آخرین تحولات مربوط به غزه و لبنان نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
ارسال نظر