موضعگیری روبیو در منامه:
امنیت متحدان خط قرمز واشنگتن در توافق با ایران است
مارکو روبیو در نشست منامه ضمن اعلام تمایل واشنگتن برای دستیابی به توافق با تهران، تصریح کرد: توافق با ایران باید در چارچوبی باشد که امنیت و رفاه آمریکا و متحدانش را تضعیف نکند.
، نشست مشترک وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و ایالات متحده آمریکا در منامه آغاز شد تا راهکارهای امنیتی و سیاسی منطقه مورد بررسی قرار گیرد.
در جریان این نشست، وزیر خارجه آمریکا با اشاره به سیاستهای کلان کشورش در قبال تهران گفت: ما خواهان توافق با ایران هستیم، اما نه توافق به هر قیمتی.
وی در ادامه اظهارات خود که بازتابهای متعددی داشت، ادعاهای جدیدی را مطرح کرد و افزود: کنترل تنگه هرمز توسط هیچ کشوری را نمیپذیریم و همیشه برای صلحی پایدار و واقعی تلاش میکنیم که امنیت و رفاه آمریکا یا متحدانش را تضعیف نکند.
روبیو در پایان سخنانش درباره نحوه تعامل با تهران خاطرنشان کرد: میخواهیم اطمینان حاصل کنیم که هر تصمیمی در چارچوب توافق با ایران، منافع متحدان ما را در نظر میگیرد.
ارسال نظر