وزیر نفت ایران در آیین افتتاح مرکز تعالی دیجیتال انرژی هند حضور یافت
وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در یازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی گروه بریکس به هند سفر کرده است، صبح امروز با حضور در آیین رسمی گشایش «مرکز تعالی دیجیتال برای شبکههای هوشمند و ذخیرهسازی انرژی» (DC۰E)، بر نقش فناوریهای دیجیتال در تحول صنعت انرژی تأکید کرد.
، محسن پاکنژاد، وزیر نفت کشورمان، در حاشیه یازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی گروه بریکس در هند، در آیین رسمی گشایش «مرکز تعالی دیجیتال بریکس برای شبکههای هوشمند و ذخیرهسازی انرژی» (DC۰E) شرکت کرد.
پاکنژاد که به منظور شرکت در یازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی گروه بریکس به شهر گوروگرام هند سفر کرده است، صبح امروز (پنجشنبه، چهارم تیرماه) در مراسم افتتاحیه این مرکز تخصصی حضور یافت.
این مرکز با هدف ایجاد بستری برای همکاریهای فناورانه میان کشورهای عضو گروه بریکس در زمینههای کلیدی از جمله بهینهسازی شبکههای هوشمند توزیع انرژی و فناوریهای پیشرفته ذخیرهسازی، راهاندازی شده است. با توجه به اهمیت روزافزون هوشمندسازی در صنعت انرژی و گذار به سمت انرژیهای پاک، افتتاح این مرکز گامی مهم در جهت همگرایی فنی کشورهای عضو تلقی میشود.
یازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو بریکس (شامل برزیل، چین، مصر، اتیوپی، هند، اندونزی، ایران، روسیه، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی و امارات متحده عربی) در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (چهارم و پنجم تیرماه) در شهر گوروگرام برگزار میشود. پیشبینی میشود محورهای اصلی این اجلاس بر تقویت همکاریهای دوجانبه و چندجانبه، پایداری زنجیره تأمین انرژی و استفاده از فناوریهای نوین برای افزایش بهرهوری در صنایع نفت و گاز متمرکز باشد.
ارسال نظر