سرخط خبرها
  • عارف: هیچ اعتمادی به دشمن نداریم
  • منابع بانک صادرات ایران از مرز ۱۸۰۰ همت گذشت
  • تمدید خودکار قراردادهای اجاره با سقف ۲۵ درصد
  • آغاز ثبت‌نام ایجاد و ترمیم معدل برای کنکور از دوم تیرماه
  • محدودیت‌های پروازی تهران، قم و مشهد در زمان تشییع پیکر رهبر شهید
  • رئیس بانک مرکزی: در روزهای آتی بخشی از فشار تورم کالاها کاسته خواهد شد
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین تیرماه شارژ شد

رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایران:

مذاکره یک روش مبارزه است

رئیس هیأت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر پیوند میان میدان و دیپلماسی گفت: مذاکره یک روش مبارزه و ادامه آن است و بدون دیپلماسی، دستاوردهای میدان به نتیجه پایدار نخواهد رسید.

قالیباف
به گزارش خبرگزاری موج

رئیس هیأت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر نقش مکمل دیپلماسی و میدان گفت: مذاکره یک روش مبارزه و ادامه آن است و بدون دیپلماسی، زحمات عرصه میدان به ثمر نخواهد نشست.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف پس از بازگشت از سوئیس در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار کرد: در میدان، هر موفقیت نظامی هرچقدر هم بزرگ و مهم باشد، زمانی می‌توان اثر واقعی آن را در زمان حال، آینده و حتی در قضاوت تاریخ مشاهده کرد که آن پیروزی از نظر حقوقی و سیاسی ثبت و ماندگار شود.

وی افزود: بدون دیپلماسی، دستاوردهای میدان به نتیجه نخواهد رسید. گاهی در حوزه نظامی شرایطی ایجاد می‌شود که دیپلماسی باید وارد عمل شود و همان مأموریتی را که بخش نظامی به دنبال تحقق آن بوده اما به هر دلیلی امکان تحقق آن فراهم نشده، از طریق مذاکرات به سرانجام برساند.

قالیباف ادامه داد: من همواره گفته‌ام و این موضوع مربوط به امروز نیست بلکه به ۶ یا ۷ سال قبل بازمی‌گردد که مذاکره یک روش مبارزه و ادامه آن است.

رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایران تصریح کرد: کسانی که می‌خواهند میان میدان و مذاکره دوگانه ایجاد کنند و بگویند یا طرفدار میدان هستی یا طرفدار مذاکره، در واقع بحثی انحرافی را مطرح می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به تحولات لبنان گفت: اکنون آتش متوقف شده و بخش عمده‌ای از مردم به مناطق خود بازگشته‌اند. با تصمیماتی که در آنجا اتخاذ شده است، مطمئن هستیم که با اقتدار مسیر را پیش خواهیم برد.

قالیباف تأکید کرد: موضوع تمامیت ارضی لبنان و حاکمیت ملی این کشور بر سراسر سرزمین خود را در این گفت‌وگوها به نتیجه نهایی خواهیم رساند و تا زمانی که به نتیجه نهایی نرسیم، این موضوع را رها نخواهیم کرد.

رئیس هیأت مذاکره‌کننده همچنین با اشاره به موضوع تنگه هرمز گفت: چندی پیش ترامپ در توییتی گفته بود «از امشب تنگه آزاد است»، اما موضوع به این شکل نبود. طبق بند چهارم یادداشت تفاهم، تنگه هرمز ضوابط خاص خود را دارد و ما نیز متعهد بودیم در چارچوب دوره‌ای ۳۰ روزه اقدام کنیم.

وی افزود: این همان قدرت جمهوری اسلامی ایران و قدرت حوزه نظامی و قدرت سخت ماست که توانست ترامپ را وادار کند در کمتر از یک ساعت توییت خود درباره تنگه هرمز را اصلاح کند.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه