سرخط خبرها
  • تبدیل سالن لیگ ملت های والیبال به سونا با ۳۰ درجه گرما
  • هلال‌احمر برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان ونزوئلا اعلام آمادگی کرد
  • طرح ۵۶ بندی آلمان برای ممنوعیت حضور کودکان در فضای مجازی
  • اسکورت ۴ طرفه ایران در سیاتل
  • درخشش تیم ملی المپیاد جغرافیای ایران در رقابت‌های بین‌المللی
  • قوه قضائیه: خبر ممنوعیت شعار علیه آمریکا جعلی است
  • پیر ترین زن ایران در ۱۴۰ سالگی درگذشت
  • عارف: مردم اصلی‌ترین میزبانان بدرقه آقای شهید ایران هستند
  • رونالدو: بازنشسته نمی شوم
  • بازیگر سریال برکینگ بد مسلمان شد
  • ایران از تاریخ ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) تاکنون ۴۰ میلیون بشکه نفت خام صادر کرده است
  • وزیر ارشاد: ترامپ به چوپان دروغگو تبدیل شده
  • نایب رئیس کمیسیون کشاورزی: زمان گرانی نان نبود/ فشار نباید از جیب مردم جبران شود
  • دزدی در کمپ تیم ملی فوتبال انگلیس
  • تاج: ۵۰ هزار پرچم ایران برای سیاتل چاپ کردیم
  • دنیامالی: باید به باشکوه‌تر شدن مراسم وداع با رهبر شهید کمک کنیم
  • ۹ تیر، تشییع پیکر شهدای تفحص‌شده مدرسه شجره طیبه میناب
  • بقائی خطاب به روبیو: صلح با تداوم سیاست‌های آمریکا ممکن نیست
  • عزاداری ملی‌پوشان فوتبال ایران در شب تاسوعای حسینی
  • چاقی کودکان و نوجوانان: تهدیدی خاموش برای سلامت نسل آینده

وزارت بهداشت؛

دستورالعمل نظارت بهداشتی بر برگزاری جشن نیمه شعبان ابلاغ شد

معاون بهداشت وزارت بهداشت دستورالعمل «نظارت بر برگزاری مراسم نیمه شعبان سال ۱۴۰۴» را با هدف حفظ سلامت عمومی و پیشگیری از مخاطرات بهداشتی، به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرد.

برگزاری جشن نیمه شعبان در خیابان ۱۷ شهریور
به گزارش خبرگزاری موج

، علیرضا رئیسی در آستانه فرارسیدن ایام ولادت حضرت بقیه‌الله‌الاعظم(عج) و برگزاری مراسم تکریم و غبارروبی مساجد در دهه پایانی ماه شعبان، بر ضرورت برنامه‌ریزی دقیق و نظارت مؤثر بر عوامل محیطی و بهداشتی محل‌های برگزاری مراسم تأکید کرده است.

در این دستورالعمل بر لزوم هماهنگی درون‌بخشی و برون‌بخشی با سازمان تبلیغات اسلامی، امور مساجد، ادارات اوقاف و خیریه، ائمه جمعه و جماعات و هیئت‌های امنای مساجد به‌منظور نظارت مطلوب بر برگزاری مراسم تأکید شده است.

همچنین برگزاری مراسم در مساجد دارای امکانات و شرایط بهداشتی مناسب و تعیین محل‌های برگزاری مراسم، موکب‌ها، ایستگاه‌های صلواتی و مراکز طبخ پیش از آغاز مراسم مورد توجه قرار گرفته است.

در این ابلاغیه، عدم شرکت افراد دارای علائم بیماری‌های تنفسی در مراسم و اجتماعات و توصیه به استفاده از ماسک برای افراد پرخطر و دارای بیماری‌های زمینه‌ای مورد تأکید قرار گرفته و رعایت بهداشت فردی برای تمامی شرکت‌کنندگان الزامی اعلام شده است.

همچنین بر نظارت مستمر بر بهداشت فردی دست‌اندرکاران تهیه و توزیع مواد غذایی، کنترل مراکز طبخ غذا به‌ویژه در شهرهای قم، مشهد و شیراز و در صورت لزوم استقرار کارشناس بهداشت محیط در این مراکز تأکید شده است.

در ادامه این دستورالعمل، ممنوعیت توزیع نوشیدنی و شربت به‌صورت فله‌ای، توزیع غذا در کوتاه‌ترین زمان پس از طبخ و به‌صورت گرم با بسته‌بندی بهداشتی یک‌نفره و ممانعت از توزیع غذا و نوشیدنی توسط افراد متفرقه و فاقد محل مشخص تهیه از دیگر موارد مورد توجه عنوان شده است.

به گزارش وبدا، بر اساس این ابلاغیه، استفاده از ظروف یکبار مصرف استاندارد، کنترل کیفی آب آشامیدنی از طریق کلرسنجی و نمونه‌برداری میکروبی، مدیریت و دفع بهداشتی پسماند و نظارت بر تهویه و نظافت عمومی محل‌های برگزاری مراسم نیز باید به‌صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

در پایان، بر ارسال گزارش اقدامات انجام‌شده، به‌ویژه از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم، مشهد و شیراز، به مرکز سلامت محیط و کار معاونت بهداشت وزارت بهداشت تأکید شده است.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه