English

شماره جان باختگان ریزش ساختمان‌ در خلازیر به ۴ نفر افزایش یافت

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از پیدا شدن پیکر یکی دیگر از مفقودان حادثه ریزش ساختمان‌ در خلازیر شهرک احمدیه تهران خبر داد.

شماره جان باختگان ریزش ساختمان‌ در خلازیر به ۴ نفر افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری موج، جلال ملکی یکشنبه شب گفت: پیکر یکی دیگر از مفقودان این حادثه دقایقی پیش از زیر آوار در ضلع شمالی محل حادثه بیرون آورده و تحویل عوامل اورژانس شد که متاسفانه با تایید اورژانس مبنی بر نداشتن علائم حیاتی، شمار فوت شدگان به چهار نفر رسید.

وی تصریح کرد: این فرد از کارکنان خدوم سامانه ۱۳۷ شهرداری تهران بود.

بر اساس این گزارش، ساعت ۱۲:۲۴ روز یکشنبه ۱۵ مرداد ماه چند ساختمان نیمه کاره در خلازیر شهرک احمدیه واقع در منطقه ۱۹ ریزش کرد.

تا کنون پنج نفر زنده از زیر آوار ریزش ساختمان‌ها خارج شده اند. ساعتی پیش نیز پیکر یکی دیگر از مفقودان پیدا شد.

 

حادثه ریزش چند ساختمان در حال ساخت

 

بیشتر بخوانید:

حادثه ریزش چند ساختمان در حال ساخت در شهرک احمدیه

 

 

تلاش نیروهای امداد و نجات در محل حادثه ریزش ساختمان در تهران + فیلم

لحظه خارج شدن پیکر شهدای حادثه ریزش ساختمان در تهران + فیلم

 

 ۲ مامور شهرداری و ۴ تن از عوامل انتظامی در زیرآوار

همچنین مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت نیز با انتشار اطلاعیه‌ای در مورد این حادثه اعلام کرد: «از ابتدای صبح روز یکشنبه ۱۵ مردادماه ۱۴۰۲ و در اجرای دستور مقام قضایی مبنی بر برخورد با ساخت و سازهای غیر ایمن و غیرقانونی، واحدهای انتظامی فرماندهی تهران بزرگ برای پشتیبانی از عوامل شهرداری تهران در محله خلازیر واقع در منطقه ۱۹ تهران حاضر شدند. ساعاتی پیش و در زمان اجرای تخریب یکی از واحدهای غیرایمن در این منطقه، به علت عدم رعایت نکات ایمنی از سوی ساختمان‌های همجوار این ساختمان و عدم پایداری سازه، تعداد پنج ساختمان همجوار دچار تخریب شد که بر اثر آن تعداد چهار نفر از پرسنل انتظامی و دو نفر از پرسنل شهرداری در زیر آوار ساختمانی گرفتار شدند.

درحال حاضر با توجه به حضور تیم های امداد و نجات در محل ، عملیات جهت رهاسازی افراد گرفتار در زیر آوار ساختمانی در حال اجرا است که تا به این لحظه تعداد چهار نفر از زیر آوار نجات پیدا کرده و اقدامات برای نجات جان سایر افراد گرفتار در زیر آوار با سرعت در حال اجرا است.»

شاهین فتحی؛ مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران نیز با اشاره به حضور امدادگران هلال احمر در محل حادثه گفت که  چهار تیم ارزیاب به محل حادثه اعزام شده و ماموریت خود را در هماهنگی با دیگر عوامل امدادی آغاز کرده‌اند.

 

حادثه ریزش چند ساختمان در حال ساخت

 

اجساد کشف شده متعلق به سرهنگ یزدان سلیمان آبادی و سرگرد حسین اسماعیلی است

اما سرهنگ بابک نمک‌شناس، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت به یکی از رسانه ها گفته است، یکی از اجساد کشف شده از زیر آوار متعلق به سرهنگ یزدان سلیمان آبادی، رئیس پایگاه دهم پلیس امنیت تهران بزرگ و جسد دوم هم متعلق به سرگرد حسین اسماعیلی از پرسنل پایگاه دهم پلیس امنیت تهران بزرگ است.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: جسد سوم را هم از زیرآوار خارج کردیم. تا این لحظه 2 نفر را زنده و 3  پیکر را از زیر آوار خارج کردیم و امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

 

حادثه ریزش چند ساختمان در حال ساخت

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه