English

شوراها تمام تلاش خود را برای عینیت بخشیدن به راهبرد چهارگانه رهبر انقلاب بکار گیرند

وزیر کشور گفت: در شرایطی که به سمت انتخابات مجلس شورای اسلامی حرکت می کنیم، انتظار است که شوراها همه تلاش خود را برای عینیت بخشیدن به راهبرد چهارگانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص انتخابات پرشور و باشکوه متمرکز کنند.

شوراها تمام تلاش خود را برای عینیت بخشیدن به راهبرد چهارگانه رهبر انقلاب بکار گیرند

به گزارش خبرگزاری موج، احمد وحیدی در همایش روز ملی شورا ها در تالار وزارت کشور، ضمن تشکر از حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بخاطر توجه ویژه به موضوع شوراها، اظهار کرد: شوراها جلوه حقیقی و واقعی مردم‌سالاری هستند و نقش مهمی در مشارکت مردم در امور کشور دارند.

وزیر کشور افزود: از نکات قابل توجه این است که بخش قابل توجهی از بودجه کشور امروزه توسط شوراها برنامه‌ریزی و عملیاتی می‌شود.

وی همچنین برنامه ریزی های اجتماعی، فرهنگی ، عمرانی و زیست محیطی را از جمله حوزه های مهمی دانست که شوراها باید به آن اهتمام بورزند.

وحیدی با بیان اینکه شوراها به شکلی واقعی و رسمی برای مدیریت های محلی، می کوشند تا مناسب ترین و بهترین گزینه‌ها را بکار گیرند، نقش شوراها را در مشارکت همگانی مردم در تعیین سرنوشت خود بسیار حائز اهمیت دانست.

وی با اشاره به تعداد جمعیت نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا که اداره امور را در حوزه‌های شهری و روستایی بر عهده دارند، گفت: ۱۳۰ هزار نفر در سطح شوراهای شهر و ۷۰ هزار نفر در سطح شوراهای روستایی، اداره امور را بر عهده دارد که کیفیت زندگی در شهرها و روستاها به برنامه‌ریزی این شوراها بستگی دارد و بار سنگینی را بر دوش آنها قرار داده است.

وزیر کشور ادامه داد: انتظار جدی از شوراها وجود دارد که در کیفیت بخشی به برنامه‌ها و اقدامات برای جلب اعتماد مردم گام بردارند.

وی خاطرنشان کرد: جلب اعتماد و مشارکت بیشتر مردم در سرنوشت خود یک سرمایه اجتماعی است که به مدد و نوع کار و تلاش در شوراها محقق می‌شود.

وحیدی موضوع شوراها را از جمله دستور کارهای ویژه در وزارت کشور دانست و گفت: قرارگاه جهاد توسعه روستایی با همین رویکرد ایجاد شده است و امور مربوطه بطور جدی پیگیری می شود.

وی آگاهی و دانش دهیاران و مسئولان محلی نسبت به ۴۷ وظیفه در حیطه کاری‌شان را از مهمترین اقدامات مغفول در دوره‌های گذشته دانست و تأکید کرد: از مهمترین دستور کارهای وزارت کشور، آموزش دهیاران در قالب ۱۶ گروه کاری است که این امر بر کیفیت خدمات رسانی به مردم مؤثر خواهد بود.

وزیر کشور از وظایف مهم شوراها در شهرهای کشور را محیط زیست، موضوع پسماند، فضای سبز و همچنین طرح درختکاری یک میلیارد نهال عنوان کرد و گفت: این موضوعات باید در شوراها پیگیری و محقق شود.

وحیدی، رعایت اصالت‌ها و هویت‌ها را از مهمترین مسئولیت‌ها و وظایف شوراها در حوزه فرهنگی بر شمرد و تأکید کرد: شوراها برای فضای فرهنگی، معنوی، اخلاقی کشور و نیز تعامل گروه‌های اجتماعی و به صحنه آوردن مردم، برنامه‌ریزی کنند.

وزیر کشور با اشاره به وجود ۶ تا ۸ اصل قانون اساسی که به موضوع شوراها پرداخته است، از حمایت‌های رئیس جمهور از شوراها و مدیران شهری و روستایی، تشکر کرد.

وحیدی در خاتمه خطاب به نمایندگان شوراهای شهر و روستای کشور، با تأکید بر اینکه زندگی همراه با نشاط و رفاه را در روستاها و شهرهایمان رقم بزنیم، گفت: هم‌اکنون به سمت انتخابات مجلس شورای اسلامی در حرکت هستیم و انتظار این است که با تلاش همگانی و از جمله شوراهای کشور از این مرحله با موفقیت و پیروزی عبور کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی