سرخط خبرها
  • تبدیل سالن لیگ ملت های والیبال به سونا با ۳۰ درجه گرما
  • هلال‌احمر برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان ونزوئلا اعلام آمادگی کرد
  • طرح ۵۶ بندی آلمان برای ممنوعیت حضور کودکان در فضای مجازی
  • اسکورت ۴ طرفه ایران در سیاتل
  • درخشش تیم ملی المپیاد جغرافیای ایران در رقابت‌های بین‌المللی
  • قوه قضائیه: خبر ممنوعیت شعار علیه آمریکا جعلی است
  • پیر ترین زن ایران در ۱۴۰ سالگی درگذشت
  • عارف: مردم اصلی‌ترین میزبانان بدرقه آقای شهید ایران هستند
  • رونالدو: بازنشسته نمی شوم
  • بازیگر سریال برکینگ بد مسلمان شد
  • ایران از تاریخ ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) تاکنون ۴۰ میلیون بشکه نفت خام صادر کرده است
  • وزیر ارشاد: ترامپ به چوپان دروغگو تبدیل شده
  • نایب رئیس کمیسیون کشاورزی: زمان گرانی نان نبود/ فشار نباید از جیب مردم جبران شود
  • دزدی در کمپ تیم ملی فوتبال انگلیس
  • تاج: ۵۰ هزار پرچم ایران برای سیاتل چاپ کردیم
  • دنیامالی: باید به باشکوه‌تر شدن مراسم وداع با رهبر شهید کمک کنیم
  • ۹ تیر، تشییع پیکر شهدای تفحص‌شده مدرسه شجره طیبه میناب
  • بقائی خطاب به روبیو: صلح با تداوم سیاست‌های آمریکا ممکن نیست
  • عزاداری ملی‌پوشان فوتبال ایران در شب تاسوعای حسینی
  • چاقی کودکان و نوجوانان: تهدیدی خاموش برای سلامت نسل آینده

افزایش ۴۹ درصدی تماس شهروندان قمی نشان از اعتماد به مسئولان شهری است

شهردار قم گفت: افزایش ۴۹ درصدی تماس شهروندان قمی نشان از اعتماد به مسئولان شهری است.

سید مرتضی سقائیان نژاد

به گزارش خبرگزاری موج قم، سید مرتضی سقائیان نژاد در نشست شورای مدیران با اشاره به اهمیت وجود سامانه ۱۳۷ و اثرگذاری مثبت برای خدمت بیشتر به مردم گفت: این سامانه مردمی همراه واقعی شهروندان و مردم است و باید از طریق آن بیش‌ازپیش به نظرات همشهریان احترام گذاشت و مشارکتشان را جلب کرد.

شهردار قم بابیان اینکه باید از طریق ۱۳۷ همراه بودن با مردم موردتوجه قرار گیرد، خطاب به مدیران شهری در مورد اهمیت این سامانه خاطرنشان کرد: اگر به دنبال افزایش سرمایه اجتماعی و احترام به حقوق شهروندی هستید، اعتماد به مردم به‌عنوان یک سرمایه بزرگ باید موردتوجه قرار گیرد و بدون شک این اعتمادسازی با پیگیری صحیح و به‌هنگام پیام‌های شهروندان در ارتباط با سامانه ۱۳۷ اتفاق می‌افتد.

دکتر سقائیان نژاد با اشاره به اینکه سامانه ۱۳۷ گوش شنوا و دیده‌بان شهری است، گفت: از طریق این سامانه شهروندان موارد و مشکلات مرتبط با امور شهری را در کوتاه‌ترین زمان انتقال می‌دهند و باید مدیران و کارکنان بخش‌های مختلف شهرداری نیز در کمترین زمان پیگیر رفع مشکلات آنان باشند.

شهردار قم در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از شهروندان قمی که در تماس با سامانه ۱۳۷ نسبت به ارائه گزارش‌ها و بیان مشکلات اقدام می‌کنند، خاطرنشان کرد: آمارها نشان می‌دهد تعداد تماس‌های مردمی در ۷ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه آن در سال ۹۸ که طرح تحول مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ انجام شد رشد ۴۹ درصدی دارد.

سقائیان نژاد خاطرنشان کرد: افزایش تعداد تماس‌های مردمی با سامانه ۱۳۷ در ۷ ماهه سال جاری، این نوید را می‌دهد که میزان مشارکت مردمی و ارتقاء سرمایه اجتماعی که در نگاه‌های رسمی، شهرداری را برای حل مشکلاتشان انتخاب می‌کنند افزایش محسوسی یافته است، بنابراین لزوم تسریع در حل ساختاری مسائل مطرح‌شده، تلاش در جهت عدم نیاز به تماس‌های تکراری شهروندان در موضوع واحد نکته‌ای است که باید موردتوجه و تأکید قرار گیرد.

شهردار قم خاطرنشان کرد: نباید شاهد آن باشیم که شهروندان بارها و بارها پیرامون حل یک موضوع در مقاطع زمانی متعدد طرح مسئله کنند، بلکه باید در کمترین زمان موضوع‌ها و مسائل آنان پیگیری شود.

وی از مدیران بخش‌های مختلف به‌ویژه مناطق شهری خواست با توجه به استقبال و اعتمادی که شهروندان نسبت به سامانه ۱۳۷ داشته‌اند، پاسخگویی و پیگیری موضوع‌های مطرح‌شده توسط شهروندان را در اولویت قرار داده و همشهریان را در جریان آخرین نتایج پیگیری قرار دهند.

 

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر