سرخط خبرها
  • هشدار تداوم گرمای غیرمعمول در کشور
  • آغاز فعالیت ۱۰۱ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری در پایتخت
  • آغاز ثبت‌نام سفر اربعین در سامانه سماح از ۹ تیرماه
  • جاده چالوس و آزادراه تهران ـ شمال یک‌طرفه شد
  • هیچ مجوزی برای کشت خشخاش صادر نشده است
  • مترو و اتوبوس در پایتخت تا ۱۹ تیر رایگان شد
  • تعطیلی میادین میوه و تره‌بار تهران در روز تاسوعا و عاشورا
  • رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی ۳ نمره منفی دارد
  • فرودگاه عسلویه از شنبه ششم تیرماه جاری بازگشایی می‌شود
  • فریدزاده: «سفیر» باعث آشتی دادن قشر مذهبی با سینما شد
  • ادعای اکسیوس: محدودیت سفر تیم ملی ایران به آمریکا کاهش یافت
  • اینفانتینو: جام قهرمانی را با ترامپ به تیم قهرمان اهدا خواهیم کرد
  • رکورد تاریخی رونالدو در جام جهانی ۲۰۲۶
  • سد کرج در آستانه سر ریز شدن
  • جملهٔ فارسی نخست‌وزیر پاکستان خطاب به پزشکیان، غم شما غم ماست
  • هشدار دادگستری تهران درباره پیامک‌های جعلی خدمات دولتی
  • بورس دوباره صعودی شد
  • اختلال گسترده در شبکه بانکی کشور
  • دانشمندان چینی پرینت سه‌بعدی‌ای اختراع کردند که فقط با نور، اشیا را در ۰.۶ ثانیه می‌سازد
  • مجله اشپیگل آلمان: ۹۲ درصد مردم اسرائیل، ایران را پیروز جنگ می‌دانند

بهمن نژاد مطرح کرد؛

رعایت پروتکل های بهداشتی در تدفین بیماران کرونایی

رئیس سازمان مدیریت آرامستان شهرداری بندرعباس در خصوص تدفین متوفیان کرونایی گفت: مراحل انتقال و خاکسپاری در آرامستان بندرعباس با رعایت فاصله گذاری و تمام پروتکل‌های بهداشتی و رعایت دقیق اصول شرعی انجام می‌شود.

خاک سپاری بیماران کرونایی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، علیرضا بهمن نژاد بندری رئیس سازمان مدیریت آرامستان شهرداری بندرعباس، در خصوص  مراحل تغسیل و تدفین اموات مبتلا به بیماری ویروسی کرونا  گفت: بهشت زهرا(س) بندرعباس این روزها میزبان جمع قابل توجهی از متوفیان کرونایی است که با توجه به واگیر بودن این بیماری و امکان انتقال به سایرین، مراحل اختصاصی و ویژه‌ای برای غسل و خاک سپاری آنها انجام می شود.

وی در تشریح مراحل انتقال و خاکسپاری با اشاره به اینکنه تدفین فوتی های مبتلا به کرونا در آرامستان بندرعباس با رعایت فاصله گذاری و تمام پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود، اظهار کرد: این اموات به وسیله خودروهای حمل متوفی از سردخانه بیمارستان به ساختمان غسال خانه انتقال یافته و سپس با رعایت دقیق اصول شرعی از قبیل تغسیل، کفن پوشی، برپایی نماز میت با رعایت فاصله گذاری و گذاشتن میت در داخل قبر توسط واحد خدمات امور متوفیان سازمان انجام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان شهرداری بندرعباس با اشاره به اینکه خوشبختانه تاکنون هیچ مورد و مشکل خاصی در این فرایند پیش نیامده است، ادامه داد: متاسفانه طی روزهای اخیر برخی افراد نسبت به زحمت و ریسک کاری کارکنان اجرایی این سازمان کم لطفی داشته و به دلیل عدم رعایت اخلاق و عرف، با اقداماتی عجیب نظیر انتقال متوفای کرونایی با  استفاده از خودروی وانت‌بار به آرامستان، موجب تشویش اذهان شده‌اند.

بهمن نژاد با اشاره به اینکه این روزها تعداد فوتی های ناشی از کرونا افزایش یافته و علاوه بر آن فوتی‌های عمومی و سالم نیز پس از طی کردن مراحل مشخص دفن، در آرامستان بندرعباس دفن می‌شوند، تصریح کرد: از خانواده‌های اموات درخواست داریم علیرغم تمام داغ دیدگی و غم ناشی از فوت عزیزانشان، در این شرایط حساس و بحرانی کرونا به منظور انجام صحیح امور طبق  نوبت مشخص شده، صبوری و همکاری لازم را داشته باشند.

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه در رابطه با اموات مبتلا به کرونا، خانواده‌ها صرفا بعد از خاکسپاری اجازه نزدیک شدن به قبر را دارند، عنوان کرد: تمام مراحل تغسیل و تدفین اموات توسط واحد امور متوفیان سازمان مدیریت آرامستان شهرداری بندرعباس با رعایت تمام موازین شرعی و بهداشتی و در کمال احترام صورت می‌گیرد.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه