سرخط خبرها
  • کاهش ۵۰ درصدی فروش گوشی هوشمند
  • مدافع مصر ضربه مغزی شد/ غایب بزرگ مقابل ایران
  • ۸۸ درصد سد کرج پر است
  • نروژ با حفر نخستین تونل دریایی دنیا، کشتی‌های عظیم را از دل کوه عبور خواهد داد
  • فوت دختر ۱۲ ساله در یکی از پارک های آبی مشهد
  • خبرنگار: وزارت خزانه‌داری تحریم‌ها را از نفت ایران برداشت
  • نان در تهران گران شد
  • کاخ سفید: ترامپ توافقی که به نفع آمریکا نباشد امضا نمی‌کند
  • مسی به رکورد علی دایی هم رحم نکرد
  • نماینده مجلس: یکشنبه آتی، صحن مجلس، کار خود را آغاز می کند
  • سازمان هواپیمایی کشوری: پروازها در فرودگاههای تهران (مهرآباد و امام) در ۱۲ تیر ممنوع و تا ۱۶ تیر با محدودیت همراه است
  • عارف: هیچ اعتمادی به دشمن نداریم
  • منابع بانک صادرات ایران از مرز ۱۸۰۰ همت گذشت
  • تمدید خودکار قراردادهای اجاره با سقف ۲۵ درصد
  • آغاز ثبت‌نام ایجاد و ترمیم معدل برای کنکور از دوم تیرماه
  • محدودیت‌های پروازی تهران، قم و مشهد در زمان تشییع پیکر رهبر شهید

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

ظرفیت تولید برق برای کاهش خاموشی‌ها افزایش یافت

وزیر صنعت، معدن و تجارت از برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت تولید برق در بخش صنعتی خبر داد و گفت: این اقدام به کاهش قطعی برق در واحدهای تولیدی کمک خواهد کرد.

محمد اتابک وزیر صمت

به گزارش خبرگزاری موج​، سیدمحمد اتابک در شورای اداری هرسین با تأکید بر اهمیت رفع محدودیت‌های زیرساختی در بخش صنعت، از برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت تولید برق خبر داد.

وی افزود: با هماهنگی‌های صورت‌گرفته با وزارت نیرو و وزارت کشور، در حال افزایش ظرفیت تولید برق در بخش صنعتی هستیم تا از میزان قطعی برق در واحدهای تولیدی کاسته شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ضرورت تمرکز بر طرح‌های با اولویت بالا در شرایط کمبود منابع مالی عنوان کرد: باید به سمت اجرای طرح‌هایی برویم که درصد پیشرفت بالاتری دارند. به عنوان مثال، تصفیه‌خانه فاضلاب از جمله طرح‌های اساسی است که در صورت بی‌توجهی، در آینده به یک ابرچالش تبدیل خواهد شد.

اتابک همچنین بر ایجاد توازن اشتغال محلی متناسب با ظرفیت‌های هر منطقه تأکید کرد و گفت: استفاده از نیروهای بومی باید در اولویت باشد. همچنین کمبود آب شرب یکی دیگر از چالش‌های جدی کشور است که برای مقابله با آن، باید در قالب یک برنامه‌ریزی بلندمدت، سیستم استفاده از پساب برای واحدهای صنعتی را با ارائه تسهیلات و حمایت‌های لازم توسعه دهیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه استان کرمانشاه از جمله ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و وجود چند بازارچه مرزی، گفت: با توجه به این مزیت‌ها می‌توان صنعت نساجی در شهرستان هرسین را فعال‌تر کرد و همچنین در سایر بخش‌های صنعتی نیز زمینه جذب سرمایه‌گذار را فراهم آورد.

وزیر صمت ایجاد تصفیه‌خانه در هرسین، به عنوان دومین شهرستان صنعتی استان کرمانشاه را ضروری دانست و افزود: در این زمینه حمایت‌های لازم انجام خواهد شد، چرا که در صورت بی‌توجهی به مسائل زیست‌محیطی، نارضایتی عمومی افزایش خواهد یافت.

در ادامه این جلسه، حجت‌الاسلام وحید احمدی، نماینده مردم شهرستان‌های هرسین، کنگاور و صحنه، با اشاره به نقش مهم هرسین در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: هرسین دومین شهر صنعتی استان است اما بزرگ‌ترین معضل آن، کمبود آب شرب است؛ مشکلی که سال‌ها ادامه داشته و برای رفع آن دست‌کم یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی همچنین خواستار رسیدگی جدی به مشکلات شهرک صنعتی هرسین و وضعیت نامناسب راه‌های شهرستان شد.

جهانبخش حیدری، فرماندار شهرستان هرسین نیز در این جلسه با بیان اینکه نرخ بیکاری شهرستان ۱۵.۵ درصد است، گفت: برای تأمین آب شرب پایدار در شهرستان نیاز به یک هزار میلیارد تومان اعتبار داریم و این در حالی است که تکمیل ۴۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب هرسین نیز نیازمند ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار است.

وی در پایان به سایر مشکلات شهرستان از جمله کمبود آب شرب در روستاها، ضرورت بهسازی راه‌های شهری و روستایی، و تجهیز فضاهای آموزشی، ورزشی و رفاهی اشاره کرد و خواستار توجه جدی مسئولان به این موارد شد.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه