English

سکوهای خالی مردان و عطش ورود زنان به استادیوم آزادی/حداقل ۱۰۰۰ صندلی دیگر دیدار ایران و کامبوج برای بانوان است

دیدار تیم های فوتبال ایران و کامبوج در حالی در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد که بلیت فروشی واقعی برای جایگاه زنان با نظارت فیفا در حال انجام است.

سکوهای خالی مردان و عطش ورود زنان به استادیوم آزادی/حداقل 1000 صندلی دیگر دیدار ایران و کامبوج برای بانوان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، حضور بانوان در مسابقات ورزشی از جمله فوتبال در چند سال اخیر حواشی ای را برای فوتبال ایران به وجود آورده بود و به جز چند مسابقه که ایران مجبور به اجازه ورود به بانوان شده بود این اتفاق در سایر بازی ها رخ نمی داد. البته در آن بازی ها هم معمولا با انتخاب گزینشی زنانی که به ورزشگاه وارد می شوند بسیاری از افرادی که علاقه داشتند وارد ورزشگاه شوند را از این حق دور کرده و فقط به صورت نمایشی زنان ایرانی در ورزشگاه حاضر می شدند.

در سال 98 و اتفاقات و حواشی زیاد آن فیفا از ایران خواسته بود برای دیدار دو تیم ایران و کامبوج به زنان اجازه ورود به ورزشگاه را بدهند. پس از اتفاق ناگواری که برای دختر آبی رخ داد و واکنش های بین المللی نسبت به این اتفاق، فشارها بر روی فیفا بیشتر از گذشته شد و فیفا نیز این فشار را به سمت ایران اعمال کرد و در اقدامی نظارت بر بلیت فروشی این دیدار را بر عهده نمایندگان خود قرار داد.

از چند روز پیش بلیت فروشی الکترونیک دیدار ایران و کامبوج در دسترس قرار گرفت و علاقه مندان می توانستند با ورود به سایت فروش الکترونیکی بلیت فوتبال اقدام به خرید بلیت این بازی کنند.

بلیتی که یک جایگاه آن متعلق به بانوان بود و مابقی جایگاه ها در اختیار مردان و پر شدن سریع جایگاه بانوان دهن کجی ای بود به جایگاه های خالی مردان در استادیوم آزادی! پس از دیدن استقبال شدید بانوان از این دیدار سکوها یکی پس از دیگری به رنگ بنفش در می آمد تا در نهایت به چهارمین جایگاه بنفش ختم شد و تا این لحظه بیش از چهار جایگاه به هواداران زن تخصیص داده نشده است. 

koli

جایگاه هایی که در سایت بلیت فروشی الکترونیک با نام های A6 ،A7 ،A8 ،A9 مشخص شده اند و ظرفیت کلی این جایگاه ها 3524 نفر است که تا این لحظه تمامی بلیت های این جایگاه ها به فروش رسیده است. این جایگاه ها به ترتیب 864، 881، 890 و 889 نفر ظریفت دارند و در حالیکه خیل عظیمی از صندلی های بخش مردان خالی است 100 درصد ظرفیت جایگاه بانوان پر شده است.

جایگاه آ6

جایگاه آ7

جایگاه َ8

جایگاه A9

این درحالیست که در تاریخ اول مهر ماه 98 رسانه ها با انتشار خبری از وزیر ورزش و جوانان اعلام کردند که وزارت ورزش اعلام رسمی وزیر برای حضور بانوان در ورزشگاه آزادی را به صورت مکتوب برای مسئولان فیفا ارسال کرده اند و شنیده ها حاکی از این است که 4600 صندلی برای بانوان در این دیدار در نظر گرفته شده است.

به گزارش موج، با توجه به مغایرت عدد اعلامی(4600 صندلی) از سوی رسانه ها با ظرفیت بلیت فروخته شده در جایگاه بانوان(3524 صندلی) به نظر می رسید حداقل یک سکوی دیگر را بتوان به بانوان اختصاص داد آن هم زمانی که شاید مردان فقط یک سکو را برای این دیدار پر کنند.

استفاده از این ظرفیت عظیم برای پیشبرد اهداف فدراسیون و همچنین مهیج تر شدن رقابت های فوتبال در داخل کشور و استفاده از یار دوازدهم فراموش شده بخصوص در بازی های ملی می تواند بسیار گسترده تر انجام شده و کاری کرد که تیم ملی کشورمان در بازی های داخلی از این نعمت استفاده کرده و در مسیر موفقیت های بیشتر گام بردارد.

نمونه مقدار صندلی های خالی در یکی از بهترین سکوهای جایگاه آقایان
نمونه مقدار صندلی های خالی در یکی از بهترین سکوهای جایگاه آقایان

دیدار تیم های ایران و کامبوج پنج شنبه 18 مهر ماه راس ساعت 17 در ورزشگاه آزادی برگزار می شود؛ حال با توجه به اینکه در فاصله حدود 5 روز مانده به آغاز این دیدار و اگر از لحاظ شورای تامین و سایر ارگان های مرتبط مشکلی برای حضور گسترده تر بانوان در ورزشگاه آزادی وجود نداشته باشد شاید بتوان با تخصیص بیشتر جایگاه به بانوان حضور گسترده هواداران برای دیدار بین ایران و کامبوج را رقم زده و گام مهمی برای حضور دائم بانوان و هموار کردن حضور خانوادگی در ورزشگاه برداشته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ضیائی

    اگر دقت کرده باشید، جایگاه های A6 ،A7 ،A8 ،A9 به بانوان اختصاص داده شده. دقیقاً گوشه زمین! جایی که از جریان اصلی بازی دور هست. مثلاً اگر من امروز میرفتم استادیوم، قطعا! جایگاه های وسط و در عرض استادیوم رو انتخاب می کردم تا به بازی احاطه کامل داشته باشم، نه گوشه استادیوم! که فقط موقع کرنر زدن یا گل زدن یه اونجا نزدیک میشند. بنظر من انتخاب این جایگاه ها مغرضانه بوده و به قول معروف آخرش زهر خودشونو ریختند! اینجاست که آدم میفهمه که با فشار فیفا مجبور به پذیرش حضور زنان شدند و برای همین هم چند جایگاه پرت از بازی به بانوان دادند.

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه