English

رئیس سازمان صدا و سیما:

۵ مناظره انتخاباتی برگزار خواهد شد/ مجری مناظره مشخص نیست

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: پنج مناظره ۳ و نیم ساعته با اولویت موضوعات کلان کشور برگزار و از شبکه یک پخش خواهد شد.

۵ مناظره انتخاباتی برگزار خواهد شد/ مجری مناظره مشخص نیست

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج ، پیمان جبلی رئیس رسانه ملی در نشست خبری که امروز  در سازمان صداو سیما برگزار شد به دغدغه های انتخاباتی خبرنگاران رسانه های مختلف پاسخ داد.

وی در خصوص راهکار هایی که برای جلوگیری از رفتارهایی که بیانگر جانبداری صدا و سیما از یک کاندیدای خاص ممکن است اتفاق بیفتد، افزود: برای عبور از هنجار های بی طرفی در رسانه ملی کار های مختلفی صورت گرفته که از جمله آن می توان به ممناعت از حضور افرادی که شائبه جانبداری از یک کاندیدای خاص را دنبال دارد در جلسات ستاد انتخابات و حتی جلسات روتین سازمان اشاره کرد.

جبلی با اشاره به اینکه در سال های قبل شاهد این بوده ایم که رئیس رسانه ملی برادر یکی از نامزدها بودند، خاطر نشان کرد: ما در این دوره به شدت بر این موارد نظارت داریم و کمیسیون مربوطه نیز همه این موضوعات را مورد رصد دقیق و کامل قرار می دهد.

 

بیشتر بخوانید:

نشست خبری رئیس سازمان صدا و سیما

 

رئیس صداوسیما بیان کرد: برخی افراد به طور کلی از عرصه تصمیم گیری و تصمیم سازی در عرصه انتخابات به دور هستند برای اینکه بتوانیم  به شائبه جانبداری مبتلا نشویم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است در این دوره مانند دور قبل به یکی از نامزدها وقت اضافه  برای بیان برخی صحبت ها داده شود، خاطرنشان کرد: در خصوص وقت اضافه اساسا کمیسیون انتخابات می تواند  طبق ماده 64 قانون انتخابات اگر  نامزدی مورد توهین قرار گرفته شود  برای دفاع از خود زمان اضافه ای به وی تخصیص دهند.

جبلی با عنوان اینکه بی اخلاقی ها را افشا خواهیم کرد، بیان کرد: در برخورد  با لجن پراکنی، توهین و وارد کردن اتهام نابجا ورود جدی داشته و از نهاد های مسئول نیز برخورد با این موارد را نیز مطالبه خواهیم کرد. 

رئیس رسانه ملی عنوان کرد: آیین نامه اجرایی مناظره ها طراحی شده در اطلاع عمومی و نامزدها قرار گرفته است، نامزدها باید به رعایت این موارد توجه ویژه داشته باشند و ما نیز باید تلاش کنیم مناظره ها از  ظوابط خارج نشود، عرصه مناظره یک عرصه سنگین و وزین است باید  برنامه، محور ها و سوالات در شان شخص دوم کشور باشد.

وی در پاسخ به اینکه برای جلوگیری از جابنداری برخی چهره های صداوسیما چه تمهیداتی صورت گرفته است، تصریح کرد: معاونت سیما در راستای پیشگیری از این اتفاق تاکیداتی را انجام داده است و از چهره ها درخواست شده است حداقل در این ایام هرگونه ظهور بروز در فضای مجازی با هماهنگی ارشد خود داشته باشند.

جبلی گفت: برخی از مجریان تلویزیون از آنتن بدلیل تخلفات انتخاباتی دور کردیم و در صورت تداوم این موارد برخورد شدیدتری با آنها خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه