English

مراسم یادبود «رئیس جمهور شهید» در تالار وحدت برگزار شد+فیلم و تصاویر

مراسم یادبود رئیس جمهور شهید و همراهانش توسط متولیان امر فرهنگ و هنر کشور در تالار وحدت برگزار شد

مراسم یادبود «رئیس جمهور شهید» در تالار وحدت برگزار شد+فیلم و تصاویر

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج، این برنامه با قرائت قرآن توسط حامد شاکر نژاد آغاز و سید علی گرمارودی  به قرائت چند بیت شعر پرداخت.

پس از آن جواد آذر در جایگاه حاضر و به بیان خاطراتی که با رئیس جمهور شهید داشت پرداخت.

وی افزود:  ماه رمضان در خدمت دوستان بودم که پس از افطار آقای شهید رییس جمهور و آقای وزیر ارشاد نشسته بودند، خیلی سریع رد شدم که مزاحم افطار آنها نشوم که آقای رئیسی من را صدا زدند و گفتند که همان روز صبح برنامه «چهارگاه» مرا در تلویزیون دیده‌اند و این آخرین بار بود که ایشان را دیدم.

وی بیان کرد: دوستان عزیزم ما و مرگ با هم حرکت می‌کنیم. دعا می‌کنم که همه ما عاقبت بخیر شویم و خدا رحمت کند رییس جمهور را.

در بخشی دیگر محمدعلی رجبی مدرس دانشگاه و عضو پیوسته فرهنگستان هنر نیز به جایگاه آمده و سخنرانی کردند.

 وی بیان کرد: ما همه در این راه هستیم. من این ایام بیشتر پای تلویزیون بودم و صحبت‌های مردم را می‌دیدم. درس جدیدی از مردم گرفتیم و بی‌خود نبود، رییس جمهور عزیز برای مردم این همه کار کرد؛ بین سخنان مردم از همه اقشار دو واژه دریافت کرده و آن هم رضا و صدق است. را رضا را گاهی با عنوان «خادم‌الرضا» به کار می‌بردند.

او اگر برای خلق کار می‌کرد، خلق را تجلی خلق می‌دید. کسی که در مقام رضا قرار گرفت جز به دستور عمل نمی‌کند. من دیدم شهید ئییسی میگ‌ویند دوست داشتم در جوار حرم اما رضا (ع) باشم و چه جایی بهتر و آرام‌تر از آنجا.

او ادامه داد:‌ من به یکی از کوچکترین اعضای خانواده هنرهای تجسمی کشور می‌خواهم درباره این دولت که عمر کوتاهی داشت بگویم. خدمات ایشان در باب هنر بسیار زیاد بود. تثبیت شیوه استاد شاگردی، تصویب سند موسیقی، سند معماری، سند هنرهای نمایشی و سند هنرهای نمایشی و در یک کلام بخواهم بگویم هنر در دولت این بزرگوار سامان یافت.

داریوش ارجمند: چه حیف که شهید رئیسی زود از بین ما رفت

داریوش ارجمند بازیگر  پیشکسوت نیز در این مراسم اظهار داشت: باید شهادت ایشان را به همه جهان تسلیت گفت چرا که ایشان تنها رئیس جمهور ایران نبودند بلکه نیمی از سیاست جهان را بر عهده داشت.

وی شهید سید ابراهیم رئیسی مرد تکرار نشدنی  افزود: امان رضا(ع) بهشت را به وی تقدیم کرد.

این هنرمند پیشکسوت عنوان کرد: امیدوارم سیاست مردانی که در آینده می آیند از خصلت، خلقیات، روش و شیوه ایشان الگو برداری کنند.

ارجمند بیان کرد: من سیاسیون بسیاری دیده ام اما انسانی به این میزان نقدپذیر، دوست داشتنی و اهل وفای به عهد ندیدم، چه حیف که ایشان زود از بین ما رفت.

 

بیشتر بخوانید:

مراسم یادبود شهید جمهور در تالار وحدت

 

افخمی: رئیس جمهور بهتر از این عاقبت نمی توانست داشته باشد

بهروز افخمی کارگردان سینما و تلویزیون نیز در بخش دیگر این مراسم اظهار داشت:  هنوز همه ابعاد شهادت رئیس جمهور بازگو نشده است.

وی با عنوان اینکه آقای رئیسی فردی بود که  می شد به ایشان اعتماد کرد،  گفت:  هر چند نقد هایی به ویژه در حوزه اقتصاد به دولت وی وارد بود.

افخمی عنوان کرد: به نظر من بهتر از این نمی توانست عاقبتی داشته باشد.

 

وزیر ارشاد: شهید رئیسی به همه دغدغه های اهالی فرهنگ و هنر واقف بود

اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم بیان کرد: سخن گفتن در خصوص شخصی که بیشترین تاثیر گذاری را بر حیات زندگی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی من داشت بسیار سخت است.

وی با بیان اینکه سالها توفیق همکاری شبانه روزی با ایشان را داشتم، افزود: در این سالها چیزی جز خدمت با علاقه به مردم از وی ندیدم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان اینکه دوره ریاست جمهوری وی بسیار کوتاه بود، گفت:  در این مدت اهالی فرهنگ و هنر گواه می‌دهند که کاری نبود که از دستش بر بیاید اما دریغ کند.

اسماعیلی عنوان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری ما با یک رئیس جمهور در تراز جامع الاطراف روبرو بودیم، مردم نیز با حضور خود نشان دادند که به خادمین واقعی خود عشق می ورزند.

وی با بیان اینکه شهید جمهور به معنای واقعی خود را وقف رفع مسایل و مشکلات مردم می کرد، تصریح کرد: در این مدت ریاست جمهوری خود شب و روز نمی شناخت و به برخی استان ها ۱۰ بار سفر کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه