English

رئیس کل دادگستری هرمزگان:

۵۰ دستگاه ماشین‌آلات راه‌سازی اموال تملیکی هرمزگان در مرحله مزایده قرار دارد

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: با توجه به مصوبات سفر رئیس قوه قضاییه، یک آزمایشگاه مرجع با ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مردادماه امسال در بندر شهید رجایی بندرعباس به بهره‌برداری می‌رسد.

50 دستگاه ماشین‌آلات راه‌سازی اموال تملیکی هرمزگان در مرحله مزایده قرار دارد
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، در راستای پیگیری مصوبات سفر رئیس قوه قضاییه به هرمزگان، رئیس کل دادگستری این استان برای شصت و یکمین بار از بندر شهید رجایی بندرعباس بازدید کرد.

مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در حاشیه این بازدید اظهار کرد: پیگیری وضعیت تعیین‌تکلیف ماشین‌آلات راهسازی موضوع رأی دیوان عدالت اداری، بررسی آخرین وضعیت محموله روغن و راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع در محل بندر شهید رجایی، ۳ دستورالعمل شصت و یکمین بازدید مسئولین قضایی استان هرمزگان از حوزه بنادر، گمرکات و اموال تملیکی بود.

وی افزود: در نتیجه صدور رأی دیوان عدالت اداری پیرامون ابطال بخشنامه مدیران میانی گمرک، پس از سفر ریاست قوه قضاییه به هرمزگان تاکنون حدود ۵۰۰ دستگاه ماشین‌آلات ‌راهسازی به اداره کل اموال تملیکی استان هرمزگان اعلام شده است.

قهرمانی تصریح کرد: حدود ۵۰ دستگاه از این ماشین‌آلات در مزایده اخیر اموال تملیکی استان هرمزگان عرضه خواهند شد و مابقی آن‌ها نیز به‌زودی تعیین تکلیف می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در جهت تعیین‌تکلیف محموله بزرگ روغن وارداتی دپوشده در بندر شهید رجایی بندرعباس نیز بررسی‌های و پیگیری‌های لازم صورت گرفته که نتایج آن به دستگاه قضایی استان اعلام شده و همچنان در رابطه با تعیین‌تکلیف و احتمالاً مرجوع شدن این محموله اقدامات لازم در دست پیگیری است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان درباره دستورکار «راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع» به‌عنوان تأکید جدی رئیس دستگاه قضا در سفر به استان هرمزگان عنوان کرد: با توجه به همکاری و تعامل مناسب دولت و قوه قضاییه این آزمایشگاه تا مردادماه امسال در راستای کاهش بار مشکلات تجار و بازرگانان در استان و با هدف ارائه بخش عمده‌ای از خدمات آزمایشگاهی به آنان با ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی در بندر شهید رجایی بندرعباس افتتاح می‌شود.

قهرمانی با بیان اینکه بخشی از تجهیزات این آزمایشگاه خریداری شده، افزود: به همین منظور نیز طبق مصوبه ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی استان تا ۳ ماه آینده هیچ آزمایشی نباید به خارج از هرمزگان ارسال شود.

به گفته رئیس دادگستری هرمزگان، طبق نامه‌ای به ادارات استان از آن‌ها خواسته‌شده فهرست آزمایش‌هایی که نمونه‌های آن به خارج از کشور ارسال می‌شوند به دستگاه قضایی استان اعلام کنند.

وی تأکید کرد: لازم است این آزمایشگاه‌ها توسط نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در استان هرمزگان ایجاد شوند و آزمایشگاه‌هایی که در تهران یا استان‌های دیگر مستقرند نیز نسبت به افتتاح شعبه دفتر نمایندگی در استان هرمزگان اقدام کنند.

قهرمانی درباره پیگیری وضعیت ماشین‌آلات راه‌سازی به‌عنوان یکی دیگر از مصوبات سفر رئیس قوه قضاییه و دستورکارهای این نشست، گفت: طبق رأی دیوان عدالت اداری با ابطال بخشنامه گمرک، مشکل این ماشین‌آلات برطرف شده و حدود ۵۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راه‌سازی در نتیجه صدور این بخشنامه بعد از سفر رئیس قوه قضاییه به اداره کل اموال تملیکی استان هرمزگان اعلام شده است.

وی بیان کرد: درحال حاضر ۵۰ دستگاه از این ماشین‌آلات راه‌سازی در مرحله مزایده قرار دارند و مابقی نیز به‌زودی تعیین‌تکلیف می‌شوند.

رئیس دادگستری هرمزگان درباره «محموله بزرگ روغن رسوبی موجود در بنادر و گمرکات استان» نیز گفت: در این بخش نیز بررسی‌ها و پیگیری‌های لازم به دستگاه قضایی گزارش شده و احتمالا برای مرجوع شدن اقدامات در دست پیگیری است.

گفتنی است، شصت و یکمین بازدید رئیس کل دادگستری هرمزگان از بندر شهید رجایی و همچنین دومین نشست ستاد استانی پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید سال ۱۴۰۳ با ۳ دستور کار «تعیین‌تکلیف نهایی تجهیزات»، «ماشین‌آلات راه‌سازی»، «محموله روغن رسوبی موجود در بنادر و گمرکات استان» و همچنین پیگیری اقدامات انجام‌شده پیرامون «راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع» در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه