English

تحقق رشد نزدیک به ۱۰۰ درصدی ترانزیت جاده ای از قلمرو کشور در سال جاری

وزیر راه و شهرسازی از پیش بینی رشد نزدیک به ۱۰۰ درصدی ترانزیت جاده ای از قلمرو کشور در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۲ در صورت مساعد بودن شرایط خبر داد.

تحقق رشد نزدیک به ۱۰۰ درصدی ترانزیت جاده ای از قلمرو کشور در سال جاری

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از راهداری، مهرداد بذرپاش در آیین افتتاح پروژه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: تحقق رشد ۵۸ درصدی ترانزیت در سال ۱۴۰۲ ماحصل برنامه‌ها و مجاهدت‌های رئیس جمهور در توافقات بین‌المللی بوده است.


وی افزود: امیدواریم میزان تردد کالاهای ترانزیتی در سال جاری به رقم ۲۴ تا ۲۵ میلیون تن برسد که رشدی معنادار است و اگر افزایش ترانزیت به همین روند استمرار یابد، شاهد افزایش درآمدها و ظرفیت‌های ترانزیتی، آرامش سرمایه‌گذاران و تبدیل کشور به نقطه امن ترانزیتی خواهیم بود.

بذرپاش با بیان این که در سال گذشته بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر راه روستایی در کل کشور احداث شده است، اظهار داشت: از ابتدای دولت سیزدهم حدود یک هزار کیلومتر راه روستایی در سیستان و بلوچستان به غیر از عملیات بهسازی و روکش آسفالت احداث شده است، در واقع به طور متوسط روزی یک کیلومتر راه روستایی در این استان ساخته شده است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: بیش از ۳۵۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های راهداری در استان سیستان و بلوچستان شامل عملیات بهسازی، روکش آسفالت، راه های روستایی، پایانه مرزی میرجاوه و راه شریانی و بهسازی معابر اصلی و فرعی و ... اجرا شده ، همچنین آغاز عملیات اجرایی بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه نگهداشت راه‌های کشور آغاز می‌شود.

وی با بیان این که در بخش جنوبی سیستان و بلوچستان به دنبال سیلاب‌های اخیری که اتفاق افتاد، خسارت‌های سنگینی به بار آمد، اظهار داشت: عملیات ترمیم محورهای مواصلاتی جنوب سیستان و بلوچستان آغاز شده و امیدواریم هرچه سریع‌تر پل‌هایی که بر اثر سیلاب دچار آسیب شده‌اند، احداث مجدد شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه