English

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران:

کیفیت هوای آمل و نکا ناسالم و آلوده است / وضعیت قرمز در شرق مازندران

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: وضعیت داده های هوا و وقوع ریزگردها سبب شده تا هوای استان در حوزه آمل ناسالم و نکا خطرناک و بالاتر از استاندارد گزارش شده است.

کیفیت هوای آمل و نکا ناسالم و آلوده است / وضعیت قرمز در شرق مازندران
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، عطاء الله کاویان با اشاره به وقوع ریزگرد در سط استان ماندران اظهار داشت: از اوایل صبح روز سه شنبه داده‌های سنجش کیفیت هوا در استان نشان داد که شاخص کیفیت هوا در سه ایستگاه نکا، آمل و چالوس و روند افزایشی دارد.

وی ادامه داد: این افزایش داده‌های شاخص کیفیت هوا نشان داد که دیروز در هر سه ایستگاه بالاتر از استاندارد، ناسالم و خطرناک بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه سه ایستگاه پایش هوا در استان فعال بوده و داده‌ها به صورت لحظه‌ای ثبت می‌شود، گفت: بررسی‌ها داده‌های ماهواره‌ای نشان داد که ریزگردها از صحرای قره قوم ترکمنستان بلند شده و با همراه شدن جریانات از غرب استان وارد مازندران شده است.

وی با بیان اینکه افزایش شاخص کیفیت هوا در چالوس مشاهده شد، تصریح کرد: در حال حاضر روند شاخص کیفیت هوا در چالوس رو به پاکی، در آمل ناسالم ولی در نکا شاخص خطرناک است.

کاویان با عنوان اینکه در اطراف ایران شش کانون ریزگردها وجود دارد، افزود: یکی از مهمترین کانون‌ها صحرای قره قوم ترکمنستان است و باید با تقویت دیپلماسی بین المللی، مسائل حوزه محیط زیست و بین المللی پررنگ پیگیری شود.

وی افزود: سال قبل نیز دو مورد استان تحت هجوم ریزگرد صحرای قره قوم قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه