English

سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران خبر داد؛

گمرکات مازندران سومین وارد کننده کالاهای اساسی به کشور

سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران گفت: در هشت ماهه سال جاری، گمرکات مازندران ازنظر وزنی دومین و ارزشی سومین گمرک وارد کننده کالاهای اساسی است.

گمرکات مازندران سومین وارد کننده کالاهای اساسی به کشور
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، امیر جمشیدی اظهار داشت: در هشت ماهه سالجاری دو میلیون و 867 هزارتن انواع کالاهای اساسی به ارزش یک میلیارد و 423 میلیون دلار وارد کشور شد که با اختصاص 94 درصد از وزن و 90 درصد از ارزش کل واردات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش 111 درصدی در وزن و 89 درصد افزایش در ارزش داشته است.

وی ادامه داد: ذرت دامی، چربی ها و روغن های حیوانی و دامی، گندم دامی، جو دامی و خوراک آماده دام از جمله اقلام عمده کالاهای اساسی وارد شده به گمرکات مازندران است.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران میزان کل واردات هشت ماهه سال جاری را سه میلیون و 41 هزار تن و به ارزش یک میلیارد و 581 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: این میزان از واردات از طریق گمرکات مازندران به کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش 96 درصدی در وزن و 71 درصدی در ارزش را نشان می دهد.

وی اظهار داشت: پنج قلم عمده کالاهای وارداتی در این مدت ذرت دامی با 566 میلیون دلار، چربی ها و روغن های حیوانی با 518 میلیون دلار، جو دامی با 299 میلیون دلار و کک نفتی با 54 میلیون دلار و گندم با 30 میلیون دلار بودند.

جمشیدی همچنین ۵ کشور عمده مبدأ کالاهای وارداتی را به ترتیب شامل امارات متحده عربی با 602 میلیون دلار، ترکیه با 412 میلیون دلار، روسیه با 227 میلیون دلار، انگلستان با 83 میلیون دلار و عمان با 66 میلیون دلار ذکر کرد.

وی خاطرنشان ساخت: درآمد وصولی گمرکات مازندران حاصل از تجارت خارجی با رشد 49 درصدی نسبت به مدت مشابه سال1401 بالغ بر 12 هزار و 321 میلیارد ریال بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه