English

سخنگوی سازمان اوقاف:

اوقاف ۲۷ پروژه مراکز درمانی در حال احداث دارد

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: اوقاف ۲۷ پروژه مراکز درمانی در سراسر کشور در حال احداث دارد

اوقاف ۲۷ پروژه  مراکز درمانی  در حال احداث دارد
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج

، حجت الاسلام غلامرضا عادل سخنگوی سازمان اوقاف در نشست خبری که امروز برگزار شد، اظهار داشت: علیرغم اینکه گفته می شود اوقاف ارتباط خوبی با رسانه ها و بیان اطلاعات ندارد اما گزارش عملکرد سال جاری بیانگر خلاف این ادعا است.

وی  در خصوص عملکرد بخش موقوفات سازمان اوقاف افزود: در حوزه کارهای حقوقی تعداد پرونده جاری ۱۵هزارو ۴۰۱ مورد و تعداد پروند شاخص و ملی ۷۶۰ پرونده است.

سخنگوی سازمان اوقاف بیان کرد: از تعداد پرونده ها به نتیجه رسیده ۱۰۰ پرونده ملی  و هزارو ۸۴۲ پرونده در سطوح مختلف استانی  رای به نفع اوقاف داده شده است. 

وی عنوان کرد: اخذ اسناد مالکیت رقبه‌ها یکی از راه هایی است که از آسیب تعرض به موقوفات توسط موقوفه خواران جلوگیری می‌شود که در سال جاری ۱۶هزارو ۵۲۰ فقره سند تک برگ برای موقوفات صادر شد.

حجت الاسلام عادل خاطرنشان کرد:  در بخش مدیریت موقوفات مدیریت امین برنامه ریزی شده که طی سه سال گذشته ۷۲۰ بلوک از  رقبه ها دسته بندی و  توسط هزارو ۴۰۰ امین انتخاب شده  بصورت تک نفره و یا هیئت امنایی مدیریت می‌شود.

وی عنوان کرد: از جمله وظایف امین های اوقاف تعامل با مستاجرین، دریافت اجاره و نحوی صحیح  اجرای نیات واقفین است.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه  افزود: بر اساس رویکرد اقتصادی اوقاف، کمیسیون سرمایه گذاری  در اوقاف راه اندازی شده که  ۷۷۲ مصوبه با حجم ریالی ۱۳همت بوده که با لحاظ ارزش زمین این میزان ۲۰ همت  داشته است.

حجت الاسلام عادل گفت:جهت سرمایه گذاری پروژه ها ۶۵ درصد  با بودجه داخلی و ۳۵درصد خیرین انجام شده است.

وی از کارهای صورت گرفته به نیروگاه خورشیدی در  ۱۶استان ۱۶۰ نقطه اشاره کرد و بیان کرد:  ۱۵۳ مورد از این پروژه ها وارد مدار شده است.

وی افزود: در امسال طبق برنامه دولت که یک میلیارد اصل درخت بوده است در سازمان اوقاف ۱۶۵ هزار و ۹۲۵ اصله نهال کاشت شده است.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان‌کرد: در خصوص حمایت از شرکت های دانشبنیان کارهای مختلفی صورت گرفته است که در حال ۱۹ شرکت دانشبنیان به چرخه وارد شده و در حال فعالیت هستند.

وی عنوان کرد: از جمله موضوعات فعالیت‌ این شرکت ها می‌توان به فناری های نوین، امکان سازی پروژه های  نفتی،دامپروری، تجهیزات پزشکی،  تولید و پروش محصولات کشاورزی اشاره کرد که با کارها تحولاتی در عرصه مختلف انجام داده اند.

حجت الاسلام عادل گفت: پروژه های عمرانی فعالیت وسیعی در سال جاری  اجرا شده که در  ۷۳۵ بقعه فعالیت بازسازی، حفظ و ساخت با ۳۴۷ میلیارد تومان هزینه کرد انجام شده است.

وی از تشکیل مرکز خیریه بعنوان  دیگر برنامه های این سازمان اشاره کرد و اظهارداشت: طی چهار سال گذشته فعالیت این مرکز  آثار خوبی داشته که از جمله ان می‌توان به احیا و ساماندهی مکان های درمانی اشاره کرد.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: در حال حاضر اوقاف ۱۶۹ بیمارستان و بیش از ۴۰۰ درمانگاه دارد، ۲۷ پروژه ساخت مراکز درمانی در حال اجرا بوده  و ۷۱ زمین برای ساخت آماده شده است.

وی به مراکز نگهداری ایتام  که توسط نیات واقفین انجام شده است، عنوان کرد: ۲۵ مرکز فعال در این راستا وجود دارد که هزارو ۲۳ یتیم در این مرکز نگهداری می شوند.

حجت الاسلام عادل افزود: در سال جاری به ۳هزارو ۳۴۰ زوج با مبلغی بالغ بر ۳۲میلیارد تومان تسهیلات مختلف داده شده است.

وی افزود: کمک به آزادی زندانیان از کارهای دیگر بود که در سال جاری هزارو ۳۷۱ زندانی آزاد شدند.

حجت الاسلام عادل  در خصوص اقدامات فرهنگی  صورت گرفته  از محل نیات واقفین گفت: از جمله اقدامات انجام شده می توان به طرح های مهر تحصیلی، اعزام زائران حرم رضوی، شمیم حسینی، میقات الرضاو اهدای ملزومات عفاف و حجاب اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه