English

سعید رجبی فروتن در گفتگو با خبرگزاری موج:

توقف صدور پروانه ساخت برای سریال های نمایش خانگی در ارشاد از پائیز پایان یافته است

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی از پایان یافتن صدور موافقت اصولی و مجوز ساخت سریال های جدید نمایش خانگی بعد از یک توقف چند ماهه و اولویت بررسی درخواست ها بر اساس تاریخ ثبت در سامانه خبر داد.

توقف صدور پروانه ساخت برای سریال های نمایش خانگی در ارشاد از پائیز پایان یافته است

سعید رجبی فروتن معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج و در پاسخ به این سوال که در حالی که موسسه رسانه های تصویری منحل شده است، امور مربوط به سریال های نمایش خانگی در سازمان سینمایی چگونه انجام می شود، گفت:  واقعیت این است که بخش مربوط به نمایش خانگی منحل نشده، بلکه طی یکی دو سال اخیر ما یک تغییر ساختار و چارت را پذیرا شده ایم و در معاونت نظارت و ارزشیابی که مسئولیتش بر عهده من است،  سه اداره کل شامل اداره نظارت بر تولید، اداره نظارت بر نمایش و اداره نظارت بر موسسات داریم. امور مربوط به نمایش خانگی به دو اداره اول مربوط می شود به این ترتیب که پروانه ساخت محصولات سینمایی و غیر سینمایی را در اداره نظارت بر تولید می دهیم و به دنبال آن پروانه نمایش همین محصولات که شامل آثار سینمایی و غیر سینمایی یعنی سریال، برنامه های ترکیبی و رئالیتی شوها می شود را در اداره نظارت بر نمایش صادر می کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که توقف صدور مجوز ساخت برای سریال های جدید شبکه نمایش خانگی در چه زمانی پایان خواهد یافت، اظهار داشت: توقف بررسی و صدور پروانه ساخت سریال ها هم مربوط به چندین ماه گذشته است و ما تقریبا از پائیز این کار را شروع کرده ایم و هم موافقت اصولی و هم پروانه ساخت های تازه ای را برای گروهی از متقاضیان صادر کرده ایم و الان هم مشغول این کار هستیم.

رجبی فروتن تصریح کرد: در همان چند ماهی هم که این کار انجام نمی شد، سامانه ما باز بود تا متقاضیان بتوانند در خواست پروانه ساخت خود را ثبت کنند و ما بررسی درخواست ها را بر اساس تاریخ ثبت مورد توجه قرار داده ایم.

وی افزود: البته خیلی از دست اندرکاران می دانند که راه برای دریافت مجوز باز است، اگرچه به هر دلیلی ترجیح دادیم که در این مورد اطلاع رسانی نکنیم ولی به هر حال، به اطلاع اهالی این عرصه رسیده است.

سعید فروتن در ادامه اعلام کرد: بر همین اساس، حدود بیست سریال در مراحل مختلف نگارش کامل فیلمنامه، پیش تولید، تولید، پس تولید و حتی پخش هستند.

از معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در مورد موازی کاری با ساترا در صدور مجوز سوال کردیم و وی تصریح کرد: متقاضیان ساخت سریال ها و برنامه‌های ترکیبی بعد از دریافت مجوز از سازمان سینمایی و تولید اثر، اقدام به پروانه نمایش می‌کنند و پس از آن هم ظاهراً موظفند از ساترا هم مجوز جداگانه دریافت کنند.

سعید رجبی فروتن افزود: استاندارد دوگانه در این زمینه بعضا برای متقاضیان ایجاد مشکل می‌کند و گاه جمع‌بندی اصلاحات دو مرجع کار دشواری برای آنها می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه