English

هشتمین دوره ۱۰ روز با عکاسان ایران آغاز به کار کرد

آیین افتتاحیه هشتمین دوره ۱۰ روز با عکاسان ایران با حضور برخی مدیران فرهنگی و شهری و جمعی از هنرمندان در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

هشتمین دوره ۱۰ روز با عکاسان ایران آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری موج، آیین افتتاحیه هشتمین دوره ۱۰ روز با عکاسان ایران عصر جمعه ۸ آذرماه در خانه هنرمندان ایران با حضور سیف الله صمدیان رییس انجمن عکاسان ایران، اسماعیل عباسی دبیر این دوره، مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان، محمدجواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران و جمعی از عکاسان از جمله علی قلم‌سیاه، محمد فرنود، سیدعباس میرهاشمی، فرزاد هاشمی، محمدمهدی رحیمیان، مجتبی آقایی، مسعود زنده‌روح کرمانی، زانیار بلوری، رامیار منوچهرزاده، بهنام صدیقی، مهدی مقیم‌نژاد، جاسم غضبانپور، مجید ناگهی، حسین کریم‌زاده و برخی دیگر از اعضای انجمن و علاقمندان برگزار شد.

در ابتدای مراسم افتتاحیه که به صورت نمادین و خیلی کوتاه در فضای داخلی طبقه اول خانه هنرمندان برگزار می شد،  مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران ضمن خوشامدگویی به حضار و هنرمندان، از حضور مجدد آنها را در این مرکز هنری ابراز خوشنودی کرد. 

در ادامه سیف الله صمدیان رییس انجمن عکاسان ایران نیز در سخنانی کوتاه با اشاره به اهمیت عکاسی گفت: در آغاز و انتها برای ما عکس خواهد ماند و اگر نبباشد تاریخ‌های کج، کج‌تر نوشته می‌شود.

وی سپس با تکرار مروری بر روند برگزاری این دوره از این رویداد گفت: هشتمین دوره ۱۰ روز با عکاسان، به نوعی دوره گذار تلقی شود تا در سال‌های آینده پروژه‌ها بر اساس تفکر، اندیمشندی و نظارت هنری یا کیوریتوری زیر نظر چند تن از اساتید، پیش خواهد رفت.

محمدجواد حق‌شناس نیز با ابراز رضایت از حمایت شهرداری برای برگزاری این رویداد گفت: رویداد ۱۰ روز با عکاسان ایران را یکی از مهمترین رویدادهای هنری است و عکاسان و هنرمندان در این رویداد سهمی ویژه دارند و شهرداری نیزبه اینکه توانسته با همراهی، به انسجام این جمع کمک کند افتخار می کند. 

در ادامه اسماعیل عباسی دبیر هشتمین دوره ۱۰ روز با عکاسان، با درخواست از اعضای شورای هنری برای حضور روی صحنه، متنی را قرائت کرده و از پشتیبانی کارشناسانه اعضای شورای هنری و مسعود زنده‌روح کرمانی و سایر همکارنش در پشت صحنه تشکر کرد.

پس از آن بازدید از نمایشگاه ها که در گالری های خانه هنرمندان دایر شده بود آغاز شد.

هشتمین دوره ۱۰ روز با عکاسان ایران، این دوره ۱۰ روز با عکاسان با رویکرد ایده محور برگزار می شود و ۴۰ پروژه در خانه هنرمندان ایران به نمایش گذاشته می شود.

در هشتمین دوره ۱۰ روز با عکاسان ایران پروژه هایی از مهران مقیمی، عاطفه علایی، گلرو علی آبادی زاده، محمد مهرآرا، پریا احمدی، حمید حکاکی، شکیب مجیدی، سودابه شایگان، فرناز دمنابی، سجاد دادپور، مژده مؤذن‌زاده، عاطفه خدابخش، مجید قدکساز، مهری رحیم زاده، رضایاوری، ساجد حق‌شناس، نرگس مقدم، محمد مروج، امیرهادی شیرزادی، بابک جوادزاده، عطا نوین، فرزانه رضایی، بهنام صادقی، مهدی مرادپور، پولاد حقیقی، سحر مختاری، نرجس نادری¬نژاد، خشایار شریفایی، علی سلطانی تهرانی، الهه زکویی، حنانه حیدری، عرفان دادخواه، امید امیدواری، پریسا فهامی، سینا شیری، آرمین عبدی، ثنا حسینی، میلاد گرگین، بنفشه عرشی و صبا خوانساری به نمایش گذاشته می شود.

هشتمین دوره ۱۰ روز با عکاسان ایران به دبیری اسماعیل عباسی هشتم تا ۱۸ آذرماه برگزار می شود و مهدی مقیم نژاد، بهنام صدیقی، رامیار منوچهرزاده، زانیار بلوری و رامیار منوچهرزاده شورای هنری این دوره ۱۰ روز با عکاسان هستند که سیاستگذاری و انتخاب آثار را انجام داده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه