English

علی لاریجانی:

با شعار نمی‌توان مشکلات کشور را حل کرد + فیلم

علی لاریجانی داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: تنها با روش علمی می‌توان مشکلات را حل کرد، با شعار و نظرات غیرتخصصی نمی‌توان به این مهم رسید.

 با شعار نمی‌توان مشکلات کشور را حل کرد + فیلم
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج

، علی لاریجانی صبح امروز با حضور در ستاد انتخابات، کاندیداتوری خود را برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد و در جمع خبرنگاران گفت: به ساحت نورانی امام بزرگوار ادای احترام می‌کنم و یاد شهدای گرانقدر اخیر رئیس‌جمهور سختکوش و متواضع و همراهان ایشان را گرامی می‌دارم و ضمن همدردی با مردم مظلوم و مقاوم رفح به سردار بزرگ مقاومت، شهید سلیمانی ادای احترام می‌نمایم.

وی افزود: برای مردم عزیز ایران، امروز شرایط معیشتی سخت است. همه  انتظار دارند حکومت راه‌حل درستی برای رفع مشکلات بیابد. اما آیا این مشکلات حل‌شدنی است؟ که می‌گویم آری، با تکیه بر توان داخل و بهره‌گیری  از تجارب بین‌المللی این کار شدنی است.

لاریجانی تاکید کرد: برخی کشورها وضعیتی به مراتب بدتر از ما داشتند، اما توانستند آن را حل کنند، لذا  باید از تجارب بین‌المللی، متناسب با مختصات کشور بهره بگیریم.

داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد:  هدف اساسی از این تغییرات، عدالت اجتماعی و پیشرفت ملی در همه بخش‌های فرهنگی اجتماعی، سیاسی، علمی و سیاست خارجی است. عدالت به این معنا که هر کس به حق خود برسد و پایه این حق حقوق فطری انسان‌هاست که دولت باید زمینه رشد آن را فراهم کند و در این مسیر ما به ملت قوی و دولت زمینه‌ساز نیازمندیم.

 

بیشتر بخوانید:

علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

اعلام کاندیداتوری متفاوت علی لاریجانی! + تصویر

 

رئیس سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این الگو، دولت جایگزین ملت نمی‌شود، ولی بستر متوازن برای مشارکت و رقابت مردم در همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند و آزادی‌های سیاسی، اجتماعی فرهنگی و اقتصادی برای این امر ضرورت دارد. زمانی برای از دست دادن نداریم و برای عبور از موانع باید از روش‌های منسوخ ارتفاع بگیریم.

وی‌ درباره الزامات حل مشکلات خاطرنشان کرد: الزامات تحقق این امر تکیه بر  شعارهای اصلی انقلاب است. وحدت ملی جامعه ما تا حد زیادی از اختلافات آسیب دیده است. در دولت مدنظر من، هر کاربلد و توانایی و با هر سلیقه سیاسی به کار گرفته می‌شود. دولت باشگاه یک حزب و جناح نیست؛ بنابراین به جای نگاه تمرکزگرا و از بالا به پایین، زمام امور مناطق گوناگون ایران عزیز در اختیار نخبگان استانی قرار می‌گیرد.

لاریجانی درباره دیپلماسی در دولت خود بیان کرد: دیپلماسی کشور باید پیشرفت ایران را مسئله اصلی تعاملات خود قرار دهد. راهبرد ایران به‌عنوان قدرت مهم منطقه این است که کل منطقه امن و قدرتمند باشد.

وی گفت: امروز ایران عزیز با تمدن کهن، نقش‌آفرین صحنه بین‌المللی است و همکاری خود را با قطب‌های جهان صرفا براساس منافع ملی و امنیت ملی تعریف می‌کند. در این میان حل مسئله تحریم‌ها برای گشایش اقتصادی جزء اولویت‌های دیپلماسی خواهد بود.

لاریجانی بیان کرد: مبنای تعاملات چه در سطح منطقه و چه بین‌المللی به نحو غالب با تکیه بر مزیت‌های رقابتی بر محور توسعه اقتصادی خواهد بود. البته بنیه دفاعی قوی برای نیروهای مسلح با توجه به شرایط ایران نیز مدنظر است.

داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد:  تنها با روش‌های  علمی می‌توان مشکلات را حل کرد، نه با شعار و نظرات غیرتخصصی. پیامبر ما فرمودند، هرگاه به کاری پرداختید آن را با دانش و خرد انجام دهید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به موضوع اقتصاد در کشورمان عنوان کرد:  در مقوله اقتصاد علاوه بر محوریت تولید و اشتغال، مبارزه با علل فساد مهم‌تر از برخورد با معلول‌‌هاست. اگر دولت جایگزین ملت نشود، شفافیت بیشتر شود و مقررات زائد تقلیل یابد، زمینه بروز فساد از بین می‌رود. با دولت فربه و مداخله‌گر در همه امور مردم، حتما ره به جایی نمی‌بریم.

لاریجانی با بیان سخنی از شهید آیت‌الله مطهری خاطرنشان کرد: شهید آیت‌الله مطهری فرمودند، حکومت‌ها ممکن است آرمان‌های متعالی داشته باشند، اما اگر از اقتصاد سالم و ثروت‌زا برخوردار نباشند به هیچ‌یک از آنها نمی‌رسند، لذا تاکید ما در این مقطع زمانی بر توسعه اقتصاد ملی، به‌عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای نجات کشور است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه